Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner Yıldız, Nevin
dc.contributor.authorYenioğlu, Samed
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:20Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:20Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405158
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğreti-minde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkililiğini, öğrenilen konu-nun kalıcılığını ve kazanılan becerinin başka bir uygulamacı ve ortama genellenebilirliğini incelemektir. Kaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğretiminde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneyleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 11 yaşlarında olup 5.sınıfa devam eden üç kaynaştırma öğrencisidir. Araştırma, tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli çoklu yoklama modeline göre gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulguları, tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneyle-rinin fen konularını öğretmede etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırmada yer alan öğrenci ve destek eğitim öğretmenlerinden toplanan sosyal geçerlik verilerinde öğ-retmenler, gerçekleştirilen uygulamanın fen konularının öğretiminde etkili olduğunu ve öğrencilerinin günlük yaşamında kazandıkları beceriyi kullandıklarını ifade ederlerken öğrenciler ise yöntemin diğer derslerde de kullanılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırmanın genelleme bulguları, öğrencilerin kazandıkları beceriyi başka bir öğretmen ve ortama genelleyebildiklerini göstermektedir. Kaynaştırma öğrencilerine fen bilgisi konularının öğretimin-de tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkili olduğu ve katılımcıların uygulama bittikten üç hafta sonra bu beceriyi sürdürdükleri görülmektedir. Dolayısıyla, kaynaştırma öğrencileriyle çalışan araştırmacı, öğretmen ve ailelere bu araştırmanın uygu-lama sürecini izlemeleri önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effectiveness of science ex-periments presented with tablet computer in teaching science subjects to inclusive stu-dents, the permanence of the learned subject and the generalizability of the acquired skill to another researcher and the environment. Science experiments with tablet computers were used in the teaching of science subjects to inclusive students. The participants of the study are three inclusive students who are 11 years old and attend 5th grade. The research was carried out with multiple probe design which between subjects. The research findings show that science experiments presented with tablet computers are effective in teaching science subjects. In addition, in the social va-lidity data collected by the students and special education teachers in the research, the teachers stated that the application was effective in teaching science subjects and that they used the skills gained in the daily life. The students said that this method should be used in other courses. The generalization findings of the study show that students can generalize the acquired skills to another teacher and environment. It is observed that the science experiments pre-sented with tablet are effective in teaching science subjects to the inclusive students and the participants continue this skill three weeks after the application is finished. There-fore, it is recommended that researchers, teachers and families working with inclusive students should follow the implementation process of this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaynaştırma öğrencilerine fen konularının öğretiminde tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan fen deneylerinin etkililiği
dc.title.alternativeEffectiveness of science experiments presented with tablet computer in teaching science to inclusive students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-17
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmTablets
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmExperiments
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.identifier.yokid10319588
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615724
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineÖzel Eğitim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess