Üretim alanında faaliyette bulunan aile işletmelerinin ekonomik ve finansal yapısının incelenmesi: Elazığ ilinde yapılan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada `Aile İşletmeleri'nin genel özelliklerinden bahsederek Elazığ ilinde bulunan aile işletmelerinin ekonomik ve finansal yapılarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu tezde öncelikle çalışmanın teorik ve kavramsal altyapısı yerli ve yabancı kaynaklar kullanarak kurulmaya çalışılmıştır. Çalışmamız Elazığ ilinde kurulu aile işletmelerinin ekonomik ve finansal yapılarının güçlü olmaları ve işletmelerin çoğunun aile işletmesi olması hasebiyle şirketlerin ulusal ve uluslararası rekabette başarı gösterebilmesi için aile işletmeleri ile ilgili birçok yönetim açısından önemli olan tedbirlerin alınmasının kaçınılmaz olduğunun görülmesi gerektiğini vurgulamaya çalışmaktadır. Aynı pencereden bakarsak bu çalışma aile işletmelerine ilişkin bilimsel bilgi birikiminin artmasının yanı sıra ve dolayısıyla akademik kesimlerde bu kuruluşlara ilişkin yapılacak olan çalışmalarda sağlıklı bir altyapının oluşmasına katkı sağlarken, öbür taraftan uygulayıcılara yol gösterici bir niteliğe sahip olacağı düşünülmektedir.Aile işletmelerinin kültürel özellikleri, kuruluş ve gelişim dönemleri incelenmiş ve dahasonra anket çalışmasında yapılan mevcut analizler değerlendirilmiştir. Şirket türleri veözellikleri, aile işletmelerinin tanımı, özellikleri avantajları, dezavantajları, ülke vedünya ekonomisi üzerindeki yeri gibi konular üzerinde açıklamalarda bulunulmuştur.Tezin, alan araştırmasının kapsamını Elazığ ilinde faaliyet gösteren aile işletmeleri oluşturmaktadır. Çalışma için anket uygulaması Elazığ Ticaret ve Sanayi Odasına bağlı şirketlerin sahiplerine ve bu şirketlerde aktif olarak çalışan personele uygulanmıştır.Anketler aile işletmesi kapsamındaki 201 işletme sahibine ve 201 personele dağıtılmıştır. Araştırmanın alan çalışması aile işletmelerinde çalışan işletme sahibi ve yönetici personel üzerinde yapıldığı için iki farklı anket formu düzenlenmiştir. Birinci grup sorular, ankete katılan işletmelerin sosyodemografik özelliklerini ortaya koymaya yönelik verileri elde etmek için, İkinci grup sorular işletmenin yönetim, ekonomik ve finansman bakımından değerlendirilmesini ölçmeye yönelik olarak hazırlanmıştır. In the study I try to explain the general features of family businesses in Elazığ province, economic and financial structures by mentioning the general features of `Family Businesses`. In this thesis, firstly the theoretical and conceptual framework of the study was tried to be established by using more local resources. In this work I have done, it is emphasized that family businesses established in Elazığ province are strong in economic and financial structures and most of the enterprises are family businesses, so it is necessary to see that it is inevitable to take important measures in terms of many administrations related to family businesses so that companies can achieve national and international competitiveness. I think that this study, which I have done from the same window, will contribute to the formation of a healthy infrastructure in the studies thatwill be done in academical sections in addition to the increase of the scientificknowledge about family businesses, and on the other hand I will have a guidingqualification for practitioners. The cultural characteristics, organization anddevelopment periods of the family businesses were examined without much deliberationand then the existing analyzes made in the questionnaire study were evaluated. Thetypes and characteristics of companies, definition of family businesses, advantages offeatures, disadvantages, place on country and world economy have been explained. Thescope of the research is composed of family businesses operating in Elazığ province.Questionnaire application for the study Employees of the companies affiliated to ElazığChamber of Commerce and Industry and actively working in these companies wereimplemented. The questionnaires were distributed to 201 companies and 201 employees within the scope of family business. Two different questionnaire forms were preparedbecause the fieldwork of the research was made on the business owner and theexecutive staff working in family businesses. The first group of questions were preparedto obtain data on the socio-demographic characteristics of the respondents. The secondgroup is aimed at assessing the management, economic and financial evaluation of thequestionnaire.
Collections