Spor eğitimcilerinin bilgisayar destekli eğitim algılarının öğrenmeye ilişkin tutumları açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji geliştikçe insanlara farklı imkânlar sunmaktadır. Ülkeler yenigelişmelerin varlığı ile geleceğin talep ettiği insan gücünü yetiştirmek içinkaliteyi arttırıcı çeşitli çabalar içerisine girmişlerdir. Bu çabalara bağlı olarakbilginin önemi artmıştır. Bu artış, bilgi toplumlarını doğurmuş ve toplumlarınyaşam biçimlerini değiştirmiştir. Teknolojideki gelişmeler her alanda olduğugibi eğitim sistemlerini de etkilemiştir. Bu etkiler eğitim sistemi içindekikurumları, eğitim-öğretim uygulamalarında bilimsel ve teknolojik gelişmelerinürünü olan bilgisayardan yararlanmayı zorunlu kılmıştır. Sporcuların istenilendüzeye erişmesinin temel şartlarından en önemlisi her düzeyde uygulamayapabilecek bilgili, becerikli, yetenekli ve iyi eğitilmiş spor eğitimcilerine sahipolmaktır.Bu araştırma ile spor eğitimcilerinin Bilgisayar Destekli Eğitime ilişkinalgı düzeyleri, öğrenmeye ilişkin tutumları üzerindeki etkilerini belirlemek,karşılaştırmak ve incelemek amacını taşımaktadır. Bu bağlamda araştırmasonucunda spor eğitimcilerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin algı düzeyleriortaya konarak, risk faktörleri ve öğrenmeye ilişkin tutumları belirlenmiş,bilgisayar destekli eğitim ile öğrenmeye ilişkin tutumlarını etkileyecekdeğişkenler tespit edilmiştir. Araştırma evrenini, Türkiye'deki spor eğitimcilerioluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise 2012-2013 eğitim öğretim yılında görev yapan 616 erkek 278 kadın spor eğitimcisi oluşturmaktadır. Elde edilen verilerSPSS 15.0 istatistik paket programında analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda spor eğitimcilerinin bilgisayar destekli eğitimalgılarının yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrenmeye ilişkin tutumlarında altboyutlarda anlamlı farklar olduğu ve spor eğitimcilerinin bilgisayar desteklieğitim algılarının, öğrenmeye ilişkin tutumları açısından aralarındaki ilişkininortanın üstünde, pozitif yönde güçlü bir ilişkinin olduğu ve anlamlı olduğu tespitedilmiştir (r= 0.596). Various opportunities are served to man by technology in process. Statesare in a quality increasing struggle for providing manpower which will berequired in the future for the existence of innovations. The importance ofknowledge has increased related with the aforementioned struggle. This increasehas generated information societies, and has changed the life styles ofcivilizations. Technologic developments have – the same as they have done it inevery sector- influenced the education system. These influences have forcedpublic bodies within the education system to use the computer which is a productof scientific and technologic developments. The crucial agent of the basicrequirements for sportsmen in reaching the desired level is to have intelligent,skillful, and well-trained sport educators who can materialize applications onevery level.The aim of this research is to determine, compare, and examine theinfluences on the conduct for learning of sport educators towards their perceptionof Computer Aided Education. The perception levels of sport educators relatedwith computer aided education was revealed in this context at the end of theresearch, the risk factors and their conduct for learning was determined, thevariables which might affect their conduct for learning with computer aidededucation were determined. The population of research was composed of sporteducators in Turkey. The sample group was composed of 616 male and 278 female sports educators in the school year 2012-2013. The data obtained wasanalyzed using SPSS 15.0 statistical package program.In the end of this research, it had been seen that the perception of sporteducators of computer aided education was high. Also it was concluded thatsignificant differences exist on sub-dimensions in their conduct for learning andthe relationship between in terms of conduct for learning of sports educators areabove average, has a strong relationship positively and significantly (r = 0.596).
Collections