Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüklerine bağlı gençlik merkezlerinin 15-29 yaş arasındaki gençler tarafından bilinirlik düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Elazığ il merkezinde yaşayan ve örgün eğitim kurumlarında eğitim gören 15-29 yaş arası gençlerin serbest zamanlarının değerlendirilmesinde Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlükleri bünyesinde hizmet veren Gençlik Merkezlerinin bu gençler tarafından bilinirlik düzeyini ve bu amaca ulaşırken serbest zaman etkinliklerinin neler olduğunu belirlemektir. Tanımlayıcı nitelikte olan araştırmanın evrenini Elazığ il merkezinde bulunan liselerde okuyan öğrencilerle (32.314) Fırat Üniversitesi'nde eğitim gören (14.519) öğrenciler olmak üzere toplam 46.833 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ il merkezinde bulunan ve tesadüfi yöntemle seçilen liselerin 9-10-11 ve 12. sınıfları ile Fırat Üniversitesi bünyesinde tesadüfi yöntemle seçilen iki fakültede okuyan 19-29 yaş arası 1002 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Nisan-Mayıs 2014 tarihleri arasında toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 paket programında değerlendirilmiş, sayı, yüzde ortalama olarak verilmiştir. Analizde ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan gençlerin üçte biri gençlik merkezlerinin faaliyetlerine katılmakta, yarıdan fazlası gençlik merkezlerini yerini ve hizmetlerinin ücretsiz olduğunu bilmektedir. Gençlik merkezlerinin yerini 20-29 yaş grubunda yer alanlar ve erkek öğrenciler daha çok bilmektedir. Gençlik merkezinin fazla bilinmemesinin sebepleri incelendiğinde verilen cevapların çoğunluğunun (%70.6) yetersiz tanıtımla ilgili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yarıdan fazlası gençlik merkezlerinde gönüllü olarak çalışmak istediğini belirtmiştir. Bu oran 20-29 yaş grubunda ve kız öğrencilerde daha fazladır. Öğrencilerin çoğunluğu herhangi bir spor dalıyla ilgilenmektedir. Öğrencilerin spor yapma durumu, spor yapma sıklığı, sporun yaşamlarındaki önem derecesi yaşa ve cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermiştir (p<0.05). Araştırmada kitap okuduğunu belirten öğrencilerin oranı %83.7'dir. Kitap okuyan öğrencilerin oranı yaşa göre farklılık göstermezken, cinsiyete göre kızlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05).Bu sonuçlar doğrultusunda; Gençlik merkezlerinin tanıtım faaliyetlerinin arttırılması, özellikle 15-19 yaş grubu gençlere daha fazla ağırlık verilmesi, Gençlik merkezlerinin gençlerin yoğun olarak zamanlarını geçirdiği yerlere alternatif oluşturacak şekilde cazip hale getirilmesi, sporun günlük yaşantının ayrılmaz bir parçası haline getirilmesi için ailede ve eğitim kurumlarında gerekli yönlendirme ve eğitimlerin yapılması, Kitap okuma bilincini geliştirmek için kitap okumanın yararları konusunda öğrencilere seminerlerin verilmesi, okullarda sınıf içi etkinliklerin düzenlenmesi önerilebilir. The purpose of this study is,determining the leisure time consideration behaviors of the youth which are between age range 15-29 years and going mainstream school and also determining the knowledge of The Youth Centers that belongs to provincial directorate of sports.The population of this complementary study is 46.833 students in total. In this population, there are 32.314 students are from highschools in Elazığ city centre and 14.519 students are from Fırat University. Research sample is created from Elazığ city centre highschools' students in grade 9-10-11-12 and 1002 students from Fırat University between age range 19-29 years old. All students are selected arbitrary. All datas had been collected between April-May 2014. The data collection tool was a survey which was made from researcher. All datas had evaluated by SSPS 17.0 package programme and the number had given as average percentage. Chi square test had used in analyze.One third of the youth that in the research scope attend to youth centre activities and more than half of them know these services are free. The youth between age range 20-29 years and male students know location of youth centers more than the others. When we analyzed the reason of not knowing the youth centers, the most of the answers (70,6% ) were about insufficient publicity. More than half of the students were declared that to work in youth centers as volunteers. This rate is more valid for youth that in age range 20-29 years and for female students. Most of the students are not interested in any sport activities. Their sport activities, attending sport activities' frequency and the importance of sport activities were different regarding to the age and gender (p<0,05). In this study, the students rage is 83,7% which are declared that they read book. Even there is no difference for reading activity regarding to any age range, there is a gender difference that shows us the female youth is reading more (p<0,05)In accordance with these results, these solutions may recommended; Increasing the publicity activites fro youth centers, giving more attention to the youth especially between ages 15-19 years, making the youth centers more attractive places for making them as an alternative against where else youth spend their time, to make the sport as a main activity in day life of youth, giving necessary informations in family and in education institutions, giving seminars for developing the awareness of reading, organizing clasroom activity in schools.
Collections