Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Aytaç
dc.contributor.authorİnce, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:46Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:46Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404512
dc.description.abstractBu çalışmada, kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri ve iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme yeteneklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010?2011 öğretim yılında Denizli'de öğrenim gören, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 334'ü kırsalda, 426'sı şehir merkezinde olmak üzere toplam 760 ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 334'ü kırsalda, 426'sı şehir merkezinde öğrenim görmektedir. Veri toplama araçları olarak, Soon(1989) 'un kendisinin geliştirdiği ve uyguladığı testten yararlanarak oluşturulan dönüşüm geometrisi düzeyleri anlama testi ve Olkun(2003) tarafından geliştirilen ve uygulanan iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, Mann-Whitney U Testi ve Spearman's sıra korelasyon katsayısından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; kırsal bölgelerde ve şehir merkezinde öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin, dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri çoğunlukla 1. düzeydedir. Dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri ve iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme testinden aldıkları puanlar açısından şehir merkezinde öğrenim gören öğrenciler lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir. Hem kırsal bölgelerde öğrenim gören hem de şehir merkezinde öğrenim gören öğrencilerin iki boyutlu geometride uzamsal görselleştirme yetenekleri ile dönüşüm geometrisi anlama düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate rural and urban students? levels of understanding transformation geometry and spatial visualization abilities in two-dimensional geometry. The sample of this study constituted 334 rural and 426 urban students as a total 760, 8th grade students whom are chosen with stratified sampling method at the academic year 2010-2011 who are studying at primary schools in Denizli. The transformation geometry level of understanding test prepared by using Soon (1989) 's developed and implemented by himself and spatial visualization test in two-dimensional geometry that developed and implemented by Olkun (2003) were used as data collection tools. In order to analyze the obtained data, frequency, percentage, Mann-Whitney U test and Spearman's rho correlation coefficient were used.Based on the findings of the study, 8th grade students? level of understanding transformation geometry was mostly 1st level. A significant difference has been obtained in favor urban students for the level of understanding the transformation geometry and spatial visualization test in two-dimensional geometry. A positive and significant relationship has been obtained for level of understanding the transformation geometry and spatial visualization tests in two-dimensional geometry both the rural and the urban area students?.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleKırsal bölgelerde ve şehir merkezindeki öğrencilerin dönüşüm geometrisi anlama düzeylerinin ve uzamsal görselleştirme yeteneklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of rural and urban area students? levels of understanding transformation geometry and spatial visualization ability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRural region
dc.subject.ytmSpatial visualization
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.identifier.yokid439738
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323480
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess