Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorBağci, Şefika
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:45Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:45Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404508
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmenliği alanında yapılmış lisansüstü tezlerin, tematik, metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, bir metodolojik değerlendirme çalışması olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon Yayın ve Daire Başkanlığı'na ait veri tabanında bulunan, bilim dalı/anabilim dalı sınıf öğretmenliği olarak belirlenen bütün lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Çalışmada örneklem seçimine gidilmeyerek çalışma evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir, Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon Yayın ve Daire Başkanlığı'na ait veri tabanında bulunan 738 tezden erişimine izin verilmeyen 167 tez araştırma kapsamının dışında kalmış, araştırma geriye kalan 571 tez üzerinden yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Karadağ (2009) tarafından geliştirilen toplam on üç (13) maddeden oluşan Akademik Yayın Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmada veri analizi; içerik analizi türlerinden kategorisel analiz ve frekans analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; tema bazında sınıf öğretmenliği alanında en fazla işlenen tema eğitim programlarıdır. Araştırma yöntem ve metodolojileri bazında; en fazla tarama araştırmaları kullanılırken örnekleme tekniği olarak en fazla basit tesadüfî teknik kullanılmıştır. Araştırmalarda kullanılan örneklem gruplarında genellikle öğrenci ve öğretmenlerden yararlanılmıştır. İstatistiksel analiz teknikleri bazında: t-testi, betimsel istatistikler, ANOVA en sık kullanılan teknikler arasında yer almıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanında tez çalışması yapacak araştırmacıların tema, metodoloji ve istatistik boyutlarında dikkat etmeleri gereken bazı önemli noktalar önerilmektedir.
dc.description.abstractIn this research, thematic, methodological, and staistical analysis techniques distributions, made in the field of postgraduate elementary education dissertations, have been put forth. Research has been methodized as a methodological assesment. The whole elementary education postgraduate thesis of disciplines/department in the database belonging to The Council of the Higher Education Publication and Documentation create the extention of the study. The study is aimed to reach out the whole extention of the studying without selection of the samples, the research, was made with 571 thesis remained as 738 of thesis belonging to the database of the The Council of the Higher Education Publication and Documentation were not allowed and 167 of 738 were out of the study. In Total , 13 items Academic Publication and Evaluation Form developed by Karadağ(2009) as a means of data collection. In the research data analysis; it was carried out with the types of content analaysis: categorical analyisis and frequency analysis. According to the findings of the study, on the base of theme, the mostly worked theme in the field of elementary education is education programs. On the base of research ways and methods; mostly scanning searches were used and simple random techniques as a sample techiques were used. Generally, teachers and students were used in the group of samples of the research. On the base of statistical techniques: t-test, desriptive statistics, ANOVA were the mostly used tecniques. Depending on the results from the research, some important points to pay attention, on the fields themes, methodology and statistic are reccomended to the ones who will maket he studies on the elementary education dissertations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenliği lisansüstü tezlerinin karakteristik özellikleri: Tematik, metodolojik ve istatistiksel yönelimler
dc.title.alternativeCharacteristic features of elementary education dissertations: Thematic, methodological and statistical trends
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPostgraduation study
dc.subject.ytmMethodology
dc.subject.ytmCharacteristic properties
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmThematic analysis
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTheses
dc.identifier.yokid438779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323477
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess