Show simple item record

dc.contributor.advisorAcat, Mehmet Bahaddin
dc.contributor.authorErsöz, Necla
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:40Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404485
dc.description.abstractNicel olarak desenlenen bu araştırmanın amacı; eğitim kurumlarında uygulanan iç kontrol sisteminin uygulanabilirliğinin değerlendirilebilmesi için yönetici görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilçe milli eğitim müdürlüklerinde, halk eğitim merkezlerinde, genel liselerde ve ilköğretim okullarında görev yapan yöneticileri kapsamaktadır. Araştırmada, örneklem aşamalı olarak belirlenmiştir. Birinci aşamada Ankara ilindeki mevcut 4493 yöneticiyi kapsayan evren, ikinci aşamada her Ankara ilinde her ilçe bir küme kabul edilerek kümeleme örneklem yöntemi benimsenmiştir. Örneklem, kümeleme örneklem yönteminde listelenen ilçelerden tesadüfü olarak seçilen ilçelerde mevcut 1474 yöneticiyi kapsamaktadır. Üçüncü aşamada ise kümeleme örneklem metoduyla belirlenen örneklemde ulaşımda yaşanan sorunlardan dolayı ulaşılabilir örneklem ek olarak kullanılmıştır. Ulaşılabilir örneklemde 750 yöneticiye ulaşılmış fakat 431 yöneticiden geri dönüş alınmıştır. Araştırma verileri, doğrudan uygulama yoluyla toplanmıştır. Katılımcılara iç kontrol standartları anket formunda yer alan 5 ölçek ve 63 sorudan oluşan bir ölçme aracı uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucu, yönetici görüşlerinden yaş, mesleki kıdem ve yönetim kıdemi değişkenleri arttıkça kontrol faaliyetleri standartlarını önemseyip uyguladıkları belirlenmiştir. İlköğretim okullarında, meslek liselerinde ve Anadolu liselerinde görev yapan yöneticilerin görüşlerinden kontrol ortamı standartlarını, risk değerlendirme standartlarını, bilgi ve iletişim standartlarını önemseyip uyguladıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was determined the views of managers designed as a quantitative assess the applicability of the internal control system implemented in educational institutions. The research include in 2010-2011 academic year, a district of Ankara Provincial Directorate of National Education directorate of national education, adult education centers, managers working in general high schools and elementary schools. In research as the sampling step was determined. In the first stage, the current 4493 manager of Ankara province covering the universe , the second stage, each district in Ankara adopted a cluster sampling method was adopted and clustering. Sampling included cluster sampling method randomly selected districts, the districts listed in the current 1474 manager. In the third stage cluster sampling method in addition to the sample used in the sample can be reached due to problems in transportation. In the sample of accessible reached 750 administrator but 431 administrator returned. The research data were collected through direct application. Questionnaire to participants in the internal control standards, an instrument consisting of 63 questions and 5 scale was applied. Analysis of the data obtained as a result, the administrator views age, seniority, and heed the standards of management control activities with increasing seniority variables were applied. The views of managers who work in primary schools, vocational colleges and Anatolian high standards of control environment, risk assessment standards, information and communication standards were applied heed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında iç kontrol sisteminin uygulanabilirliğinin yönetici görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the applicability of the internal control system according to the views of managers in educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternal control and internal audit
dc.subject.ytmInternal control system
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPublic education centres
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid437077
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323482
dc.description.pages255
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess