Using blogs and the internet to improve writing skills in university preparatory classes in teaching english
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim teknolojilerindeki gelişmeler ışığında 2000?li yılların başlarından itibaren öğrenenlerin yazma becerilerinin geliştirilmesi için çok çeşitli metodlar ve teknikler kullanılmaya başlanmıştır. Yazma becerisinin geliştirilmesinde öğrencilere ders saatlerinde yapılan uygulamaların sadece kitap bazında kalması, öğrencilerin yazdıkları için dersin öğretim elemanı dışında gerçek bir okuyucunun olmaması motivasyonu eksi yönde etkilemektedir. Bunlara ek olarak teknolojinin dersliklerde olmaması ya da yeterli ve etkin bir şekilde kullanılmaması gibi faktörler bu derslerde yapılan etkinlikleri yetersiz kılmaktadır. Bu sebeple yazma becerisi de dâhil dil öğrenimindeki becerilerin geliştirilmesi için pratik yapılması son derece önemlidir. Ayrıca ders dışında da öğrencinin pratik yapmasını sağlamak ve dersle bağlantısının kopmasını engellemek için çeşitli yöntemler denenmiş ve kısmen başarılı olmuşlardır. Bu çalışmada yazma becerisinin geliştirilmesi için Weblog (blog) uygulaması yapılmış ve sonuçta da öğrencilerin bu dersten edindikleri tecrübe ile memnuniyet durumları ölçülmüştür. Araştırma Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu?ndan 30 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin seviyeleri, A1 Seviyesi Tamamlama Sınavı ve ön-test uygulamalarının ardından belirlenmiş ve kontrol ve deney grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Çalışmaya başlamadan, her iki gruba da çalışmanın sonucunu etkileyebileceği için internet kullanım anketi uygulanmış ve 2 grup arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır ve çalışma uygulanmaya başlanmıştır. Çalışmanın uygulanması esnasında kontrol grubu klasik yazma dersi alırken, deney grubu blog kullanımı ile desteklenmiştir. Çalışma boyunca her iki grubun öğrencileri de üçer tane deneme yazısı yazmışlar ve her deneme yazısı birinci, ikinci ve final taslaklarında oluşmuştur. Deneme yazılarının 2 tanesi karşılaştırma, diğeri de tanım, tarif denemesidir. 6 hafta süren çalışmanın ardından öğrencilerin başarıları son-test kullanılarak ölçülmüş, karşılaştırılmıştır ve analiz edilmiştir. Buna ek olarak, deney grubuna, bloglar ile yapılan yazma derslerine yönelik olan tutumlarını saptamak için yazma derslerinde blog uygulanması değerlendirme anketi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, Blog kullanımının öğrenci başarısını artırmada etkin bir yöntem olduğu ve anket bulguları ışığında deney grubu öğrencilerinin yazma dersleri için blog uygulanmasını faydalı buldukları sonucuna ulaşılmıştır In light of innovations in education since the 2000s, various instructional methods and techniques have been developed. Since the teaching of writing is primarily based on use of a course book, there are no authentic readers for students? writings beyond the class teacher; this has a negative effect on learners motivation, and in many cases, either there is no available technology, or it is not put to effective use in order to make the teaching of writing sufficient to develop learners? skills. Therefore, providing learners with sufficient practice to improve their writing skills is very important. Moreover, various methods and techniques have been applied to encourage learners to practice, not only in class, but also outside the classroom; these have been found to be partially successful. In this study, blog use applications for writing lessons were conducted, and learners? attitudes toward writing were investigated. Thirty students participated in the present study, which was applied at Akdeniz University Higher School of Foreign Languages. Based on both the results of the A1 completion exam, which is used to place learners into English classes according to their levels, and a pre-test, learners were divided into two groups; a control group and an experimental group. After the assessment, an Internet use questionnaire was applied to both groups to investigate any attitudes towards using the Internet which might affect the results of the study. When no significant differences were found, the study was conducted over a 6-week period. During the treatment period, the control group took a writing course in which traditional instructional techniques were applied, while, the experimental group was supported through the use of blogs. Throughout the duration of the study, participants of both groups wrote 3 essays, each consisting of a first, second and final draft. Two of the essays were of the compare-contrast type, and the third was a definition essay. At the end of the 6 weeks of treatment, success of the learners was analysed and compared through use of a post-test. In addition to the post-test, in order to determine the learners? attitudes toward the writing course and use of blogs, a blog use evaluation questionnaire was applied to the experimental group. According to the results of the study, it was concluded that using blogs for writing lessons was an effective method to improve student success; in light of the blog use evaluation questionnaire, it was concluded that learners found the writing lessons supported by blogs to be beneficial.
Collections