Show simple item record

dc.contributor.advisorAnapa Saban, Pınar
dc.contributor.authorYemenli, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:31Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404450
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu iki devlet üniversitesinde öğrenim gören 486 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından ölçek geliştirilmiştir. Geçerliği ve güvenirliği sağlanan ölçek, çalışma grubuna uygulanarak veriler analiz edilmiştir. Analiz aşamasında parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Bulgular: Bu çalışmada, öğrencilerin farklı matematik felsefelerini benimsediği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin felsefi görüşlerinin, çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Tartışma ve Sonuç: Üniversite öğrencilerinin felsefi görüşleri, cinsiyet ve akademik başarıya göre farklılık göstermezken, bazı dersleri alma durumlarına ve öğrenim gördüğü fakültelere göre farklılık göstermektedir.
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to determine the philosophical view of the university students. Method: Descriptive survey method was used in the study. The study was conducted with 486 university students. A scale was developed by the researcher in order to determine students? views. Data were collected by a valid and reliable scale. Non-parametric tests were used at analysis stage. Results: The findings revealed that the students have different philosophy of mathematics. Meanwhile, according to some variables there are differences among students? philosophies of mathematics.Discussion and Conclusion: The students? philosophies of mathematics are similar in terms of gender and academical achievement. But they have different philosophies of mathematics in terms of departments and some lessons related to the nature of mathematics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri
dc.title.alternativeUniversity students' philosophical views about the foundations of mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmPhilosophical thought
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10017167
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344300
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess