Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Selahattin
dc.contributor.authorAras, Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:23Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404412
dc.description.abstractAmaç: Okul müdürlerinden beklentiler eğitim yöneticiliğinden eğitim liderliğine doğru bir geçiş göstermektedir. Daha etkili okullar için eğitim liderliği standartlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Fakat bu konuda yapılmış bilimsel çalışma sayısı Türkiye?de oldukça sınırlıdır. Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin, okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına yönelik algılarını betimlemektir.Yöntem: Bu araştırmada kullanılmak üzere ISLLC standartları ve Türkiye?de okul müdürleri yeterlikleri üzerine yapılmış çalışmalar sentezlenerek bir anket hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Eskişehir merkezde görev yapan 406 ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine uygulanan ankete verdikleri cevaplardan oluşmuştur.Bulgular: Ankete katılan öğretmenler, anket maddelerinin %20?sine katılmakta fakat çoğunluk oluşturan %80?ine kısmen katılmaktadırlar. En düşük ortalamaya sahip maddeye göre ( =2.69) öğretmenler, müdürleri çalışanları motive etmek konusunda kısmen yeterli bulmaktadır. En yüksek ortalamaya sahip maddeye göre ise ( =4.18), öğretmenler müdürlerinin üstlerine saygıyla yaklaştığı konusunda hem fikirdirler.Tartışma ve Sonuç: Bulgulara göre, okul müdürleri kendilerinden beklenen standartlara göre kısmen yeterli görülmektedir. Müdürlere okul liderliği yolunda rehberlik edecek (Türk Okul Liderliği Standartları) oluşturulmalı ve okul müdürleri bu standartlara göre yetiştirilmelidirler. Ayrıca, mesleki yönden geliştirilmeleri için politikalar oluşturulmalıdır.Anahtar kelimeler: Eğitim liderliği, Okul müdürü, Standartlar, Eğitim yönetimi
dc.description.abstractPurpose: Expectations from school principals have been changing from educational management to educational leadership. For more effective schools, educational leadership standards are needed. However, the number of scientific studies about this field in Turkish context is limited. The purpose of this study was to define primary and secondary school teachers? perception about school leadership standards.Method: A survey, which is a combination of ISLLC Standards and school principals? qualification studies in Turkey, was developed and used for this study. The study data consists of 406 primary and secondary teachers? answers towards the survey. The survey was conducted in the center schools of Eskişehir in 2012-2013 educational year.Results: Teachers have agreed on %20 of school leadership standards were met by their principals. On the other hand, teachers partially agreed, partially disagreed on their principals? qualification about %80 of school leadership standards. According to the lowest mean ( =2.69), teachers partially agree partially disagree about their principals? motivating the working people properly. According to the highest mean ( =4.18), teachers think their principals approach superiors respectfully.Discussion and Conclusion: Considering survey results it can be said that school principals were perceived partially qualified in the frame of school leadership standards. As guidance for becoming a school leader, ?Turkish School Leadership Standards? must be developed; also the school principals must be trained by these standards. Also, some educational policies must be developed for principals to be trained in their jobs.Key words: Educational leadership, School principal, Standards, Education managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına ilişkin öğretmen algıları
dc.title.alternativeSchool principals' leadership standards as perceived by teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10005973
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344306
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess