Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Aytaç
dc.contributor.authorGündoğdu, Serap
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:18Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404384
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sahip olduğu matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmada nicel yöntemlerden biri olan ilişkisel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yoluyla seçilmiş olup Aksaray ili Merkez ilçesindeki kamu ilköğretim okullarında öğrenim gören 198?i 7. sınıf ve 204?ü 8. sınıf olmak üzere 402 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yeşildere (2006) tarafından geliştirilen Matematiksel Güç Ölçeği ile Işıksal ve Aşkar (2003) tarafından geliştirilmiş olan Matematiğe İlişkin Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır.Araştırma bulguları matematik özyeterliği ile bilgi ölçeğinden alınan puanlar ve matematik özyeterliği ile açık uçlu problemlerden alınan puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun düşük matematiksel güce, yüksek matematik özyeterliğine sahip olduğu görülmektedir.Düşük bir yüzdeyle de olsa matematiksel gücün matematik özyeterliğini yordadığı görülmüştür. Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin matematik özyeterlikleri, matematik başarısı ve matematiksel güç düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesinin alana faydalı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine whether there was a relationship between 7th and 8th grade students? mathematical power and mathematics self-efficacy.Relational model is used in this study. Sample of the study were selected using stratified sampling. The sample of the study consists of 402 students (198 students are 7th grade, 204 students are 8th grade) in secondary schools in Aksaray. Data were collected by Yeşildere (2006 )'s Mathematical Power Scale and Işıksal ve Aşkar (2003)?s Mathematics Self-Efficacy Scale. Non-parametric tests were used to analyze the data. The research findings indicated that there is a significant positive relationship between mathematics self-efficacy and information scale?s scores, mathematics self-efficacy and problems? scores. The most of students have low-level mathematical power, high-level mathematics self-efficacy. In this study, although a lower percentage mathematical power predicts mathematics self-efficacy. The relationship between mathematical power, mathematics self-efficacy and math achievement can investigate in different levels of education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu matematiksel güç ile matematik özyeterliği arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between 7th and 8th grade students' mathematical power and mathematics self-efficacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmMathematical literacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPerceived power
dc.subject.ytmStudent diffuculties
dc.identifier.yokid10015799
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344299
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess