Show simple item record

dc.contributor.advisorÇubukçu, Zühal
dc.contributor.authorYilmaz, Burak Yasin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:14Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404370
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin görüşlerine göre, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programında yer alan derslerin mesleki kullanılabilirliğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Eskişehir'de farklı sosyo-ekonomik çevrelerden ortaokullarda görev yapan 28 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde, amaçlı örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Veriler, altı sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmede elde edilen veriler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, dökümleri yapılmış ve bilgisayar programında içerik analizi yapılarak incelenmiştir.Bulgular: Nitel verilerin içerik analizi sonucunda, öğretmenlerin lisansta aldığını belirttiği dersler, bu dersler hakkındaki görüşleri ve önerileri olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. Aldıkları dersler ana temasında dersler ve derslerin sınıflandırılması temaları yer almaktadır. Öğretmenler dersleri genelde alan dersleri ve meslek dersleri olarak sınıflamış, alan derslerinin meslek derslerinden daha ağırlıklı olduğunu ancak meslek derslerinin daha ağırlıklı olması gerektiğini belirtmişlerdir. Dersler hakkındaki görüşler ana temasında derslerin mesleki kullanılabilirliği ve alan derslerine yönelik görüşler temaları yer almaktadır. Alan derslerine yönelik olarak, çok fazla verildiğini, mesleki kullanılabilirliğinin olmadığını, ortaokul matematik dersi ile ilişki kuramadıklarını ifade etmişlerdir. Son olarak da öneriler ana temasında öğretmenlerin program ve fakültelere yönelik önerilerine yer verilmiştir.Sonuç, Tartışma ve Öneriler: Elde edilen bulgular çerçevesinde, öğretmenler aldıkları dersleri Alan Bilgisi, Meslek Bilgisi ve Genel Kültür olarak sınıflamış, Alan Bilgisi derslerinin en fazla orana sahip olduğunu ancak Meslek Bilgisi derslerinin en fazla orana sahip olması gerektiğini belirtmişlerdir. Derslerden en fazla Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Öğretmenlik Uygulamaları ve genel olarak da Meslek Bilgisi derslerinin meslekte kullanılabilir olduğu, Matematik ve yan alan (Fen) derslerinin kullanılabilirliğinin olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir. Alan bilgisi derslerinin Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programıyla ilişkisinin olmadığını ifade etmişlerdir. Alan Bilgisi derslerinin yerine ya da yanında daha fazla Meslek Bilgisi dersleri ve Ortaokul Matematik konuları ile ilgili derslerin öğretimine yönelik derslerin olmasını, Öğretmenlik Uygulamalarının sayısının ve niteliğinin artırılmasını ve Uygulama Okullarının oluşturulmasını önermişlerdir.
dc.description.abstractPurpose: To determine the views and suggestions of Mathematics teachers regarding the professional usability of Elemantary Mathmatics Teacher Education Courses.Method: This study employs case study design among qualitative research methods. The sample of the study consist of 28 mathematic teachers working in secondary schools located in different socio-economic surroundings in Eskişehir. In choosing study group, maximum variety samply method which is among purposeful sampling method was used in the study. The data of the study was collected by semi-structured interview form which consists of six questions. Data of the study was gathered via recorder and analysed by using content analysis technique.Results: Three main themes have become evident as a result of content analysis of qualitative data: the courses the teachers took at bachelor's level, the views and the the suggestions of teachers on these lessons. Under the main theme of the courses teachers took, courses and the classification of courses take place. The views on the courses main theme consists of the Professional usability of the courses and the teachers' suggestions regarding curriculum and faculties.Conclusion and Discusions: According to the findings, teachers have categorised the courses they took as Content Knowledge, Professional Knowledge and General Knowledge. They stated that Content Knowledge courses have the uttermost ratio, however Professional Knowledge lessons are supposed to have the highest ratio. They pointed out that the courses such as Special Teaching Methods, Instructional Technologies and Material Design, Teaching Practice and Professional Knowledge are useable while Mathematics and Science (undergraduate minor) courses are not useable. They have stated that Content Knowledge courses are not associated with Secondary School Mathematics Curriculum. The suggested that more Professional Knowledge courses and the courses about the teaching of Secondary School Mathematics subjects should be instead of Content Knowledge courses;, the number and the quality of Teaching Practices should be increased and Practice Schools shoul be built up.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmenliği derslerinin mesleki kullanılabilirliği
dc.title.alternativeEvaluation of professional feasibility of elemantary mathmatics teacher education courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.identifier.yokid10016125
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370449
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess