Sanal laboratuvarın, öğrenenlerin akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi
dc.contributor.advisor | Anagün, Şengül Saime | |
dc.contributor.advisor | Genç Kumtepe, Evrim | |
dc.contributor.author | Erdan, Sercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:42:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:42:07Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404329 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmada, ilköğretim fen bilgisi öğretmenliğinde öğretim gören öğretmen adaylarının, sanal laboratuvar uygulamalarının akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi araştırılmıştır. Yöntem: Araştırma nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmış ve sıralı açıklayıcı karma desene göre yapılandırılmıştır. Araştırma iki çalışma gurubundan oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri çalışma grubuna uygulanan başarı testi ile toplanmıştır. Nitel araştırma verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış, verilerin analizi ise içerik analizi yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Başarı Testi, Sanal Laboratuvar Uygulaması ve Öğrenen Görüşme Formu olmak üzere dört adet veri toplama aracı kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma bulguları A ve B grubu öğrenenlerin ön test başarı puanları arasında anlamlı farklılığın olduğunu ancak bu farklılığın son test başarı puanlarında görülmediğini ortaya koymuştur. A ve B gruplarının kendi içlerinde ön test ve son test başarıları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Nitel veriler sonucunda öğrenenler, sanal laboratuvar uygulamasının öğrenme becerilerinin gelişimine görsel zenginleştirilmiş öğelere yere verilmesi açısından olumlu katkı sağladığını belirtmişlerdir. Bunun yanın sıra tekrarlayan uygulamalar yapabilmelerinin öğrendiklerini pekişmesinde olumlu etkilerinin olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğrenenlerin esas üzerinde durdukları görüş ise, sanal laboratuvar ya da yüz yüze laboratuvarın birbirinin yerine tercih edilmemesi gerektiği ve bunların birbirlerinin sınırlı kaldığı durumlarda eksikliklerinin tamamlayıcısı olabileceğidir.Tartışma ve Sonuç: Araştırma sonuçları, nicel veriler açısından sanal laboratuvarın öğrenme süreci boyunca ya da sadece süreç sonunda uygulanması arasında bir farklılık olmadığını ortaya koymuştur. Ancak nitel boyutlarda öğrenenlerin sanal laboratuvar uygulamasının kullanışlı olduğu, uygulamadan memnun kaldıkları, öğrenmelerine katkı sağladığı ve teknik özellikler açısından da yeterli olduğunu söylemişlerdir. Kullanışlılık boyutunun altında yer alan etkileşim faktörü ise sanal laboratuvar uygulamasının bireysel olarak gerçekleştirilmesinin sınırlılık oluşturduğu ve anında araştırmacıya ulaşılabilecek türde bir uygulamanın varlığının öğrenmenin gerçekleşmesi açısından daha yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Laboratuvar, Sanal Laboratuvar | |
dc.description.abstract | Purpose: In this research, the effects of the virtual laboratory to learners academic achievement and perceived learning of the students of science teaching at primary school are searched. Method: Quantitative and qualitative research techniques are used and it is structured according to the sequential mixed method. It consists of two study groups. The quantitative data of research is gathered through an achievement test, applied to the study groups. The qualitative data is gathered through a semi-structured interview and the data analysis is assessed through content-analysis. In this research, Personal Information Form, Achievement Test, Virtual Laboratory and Learner Interview Form are used. The results: the research finding has shown that there is a significant difference between the results of the pre-test scores of A and B learners but this situation does not occur in final test scores. There has been a significant difference among the learners of each group. According to the quantitative data, learners expressed that virtual laboratory contributed to the developing of learning skills in terms of featuring to the visually enriched items. In addition to this, the opportunity of doing repetitive exercise had positive effects on reinforcing their learning. The main thing that the learners emphasise is the necessity of not choosing between virtual laboratory and face to face learning and the fact that they could be complementary to each other when one of them is inadequate.Discussion and Conclusion: The results of the research have shown that there is no difference between the practice of virtual laboratory during the process or at the end of the process in terms of quantitative data. On the other hand, qualitative learners said that virtual laboratory was useful, they were pleased with the application, it contributed to their learning and it was sufficient in terms of technical qualities. As a result, the interaction factor under the usefulness title raises limitation for the individual use of virtual laboratory and the presence of an application to access the researcher immediately will be more helpful. Key words: Science Education, Laboratory, Virtual Laboratory | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sanal laboratuvarın, öğrenenlerin akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of virtual laboratory to learners academi̇c achievement and percieved learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Interaction computer | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Learning effect | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Virtual laboratory | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10028312 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353359 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |