Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorKaradeniz, İshak
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:02Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404307
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin kaygıları ile tutumları arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Yöntem: Araştırma, iki temel değişken arasında bir ilişki olabileceği düşüncesinden hareketle ilişkisel bir desende tasarlanmıştır. Oluşturulan teorik modelde, matematik kaygısı ile matematik tutumu değişken olarak alınmıştır. Araştırmanın evreni, 2012-2013 öğretim yılında Konya ili merkez Meram ilçesi sınırlarında bulunan ve kırsal diye nitelendirilen ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma örneklemi, eğitim bölgeleri dikkate alınarak tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 5 ortaokulda öğrenim gören toplam 726 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada veriler, Şentürk (2010) tarafından geliştirilen İlköğretim Öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği ile Baykul (1990) tarafından geliştirilen Matematik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinde matematiğe ilişkin kaygıları ile tutumları arasında negatif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki mevcuttur. Özgüven eksikliği kaygısı ve sınav kaygısı kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin matematik tutumları üzerinde negatif yönde etki oluşturmaktadır. Fakat matematik tutum kaygısı, alan bilgisi eksikliği kaygısı ve öğrenme kaygısı ise matematik tutumu üzerinde bir etki oluşturmamaktadır. Tartışma ve Sonuç: Bu araştırmada, kırsal kesimde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin matematik kaygısı ile matematik tutumları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki içerisinde olduğu, matematik kaygısının artışı nispetinde matematik tutumlarının azaldığı görülmüştür. Ayrıca ailelerde eğitim seviyesi ile sosyo-ekonomik düzeylerinin düşüklüğü öğrencilerde kaygı durumunun artmasına ve matematiğe karşı olumsuz bir tutum geliştirmeye sebep olduğu düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Kırsal, matematik tutumu, matematik kaygısı.
dc.description.abstractThe Relationship Between Rural Secondary School Students' Respectıng of Math Anxiety And Their Attitude Towards Aim: The aim of this study is to determine whether the relationship between secondary school students' mathematics lesson anxiety and their attitude towards mathematics lesson teaching in rural settlement.Method: This study follows opinion that stresses there should be a relationship between two main variables. Hence, the study designed on a such a relational pattern. The theoretical model consists of two variables: Mathematic anxiety and attitude towards mathematic teaching. The universe of the target population of the research is secondary students in rural part of Konya, in Turkey, in 2012-2013 school semester. The sample of study is a population, which included 726 students , which was drawn from 5 secondary schools via stratified sampling method. Data was obtained via Math Anxiety scale developed by Şentürk (2010), and Math Attitude scale developed by Baykul (1990). Than, the data was analyzed using t-test, ANOVA, correlation, and multiple regression.Findings: The rural secondary school students have middle level relationship between rural secondary school students' respectıng of math anxiety and their attitude towards math. While lack of self-confidence and exam anxiety create a negative effect on mathematic attitude of secondary school students studying in rural, mathematics attitude anxiety, lack of content knowledge anxiety and learning anxiety doesn't create any effect.Discussion and Conclusion: In this study, it was observed that there is a suggestıveness relationship between mathematic anxiety of secondary school students and their attitude towards mathematic, in rural. That is, as much as math anxiety increases, students' attitude towards math decreases. Moreover, it is thought that educational and socio-economical level of families cause an increase in students' anxiety and lead students to develop a negative attitude towards math. Keywords: Rural, mathmatics attitude, mathmatics anxiety.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKırsal kesimdeki ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin kaygıları ile matematik tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between rural secondary school students' respecting of math anxiety and their attitude towards math
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmRural region
dc.identifier.yokid10035185
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364769
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess