Öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ve örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Aypay, Ahmet | |
dc.contributor.advisor | Öztürk, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Eker, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:41:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:41:58Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404289 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmada İç Anadolu Bölgesi'nde bir devlet üniversitesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermaye ve örgütsel özdeşleşme puanlarının belirlenmesi; öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermaye ve örgütsel özdeşleşme puanlarının demografik etkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konması ve öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ile örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişkinin saptanması amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden `tarama yöntemi` kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmanın yapıldığı üniversitede çalışan 207 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri `Kişisel Bilgi Formu`, `Öğretim Elemanı Örgütsel Sosyal Sermaye Ölçeği` ve `Öğretim Elemanı Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği` ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimleyici istatistik, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri ile Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ve örgütsel özdeşleşmeleri oldukça yüksek seviyededir. Öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ve örgütsel özdeşleşmeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır. Sonuç ve Tartışma: Örgütsel sosyal sermayeleri yüksek olan öğretim elemanlarının örgütle iyi derecede özdeşleşme gösterecekleri söylenebilir. Bölümler arasındaki ve her bölüm içindeki sosyal uyumu ve akademik anlamda iş birliğini arttırmaya yönelik düzenlemeler öğretim elemanlarının örgütsel özdeşleşmelerini yükseltebilir.Anahtar Kelimeler: Öğretim Elemanı, Örgütsel Sosyal Sermaye, Örgütsel Özdeşleşme | |
dc.description.abstract | Purpose: The purpose of this research includes investigating the organizational social capital and the organizational identification levels of the academicians working at a state university in the Central Anatolia Region; finding out whether the organizational social capital levels or the organizational identification levels show meaningful differences depending on the demographic features of the academicians and clarifying if there is a significant relationship between academicians' organizational social capital and their organizational identification.Method: In this study, quantitative survey model was used. The study group of this research consists of 207 academicians currently working at the university. The data was collected through `Instructor's Organizational Social Capital Scale`, `Instructor's Organizational Identification Scale`, and `the Personal Form`. The data obtained was analysed by using descriptive statistics, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis H test and Spearman correlation.Results: The results of this research indicate that the organizational social capital levels and the organizational identification levels of the academicians are high. Furthermore, there is a statistically significant relationship between the academicians' organizational social capital and their organizational identification. Conclusion and Discussion: It is possible to claim that the academicians who have a high organizational social capital are predicted to identify themselves well with the organization. The university regulations can contribute to the academicians' organizational identification by fostering the social cohesion and the academic collaboration within and among the faculties and departments. Key words: Academicians, Organizational Social Capital, Organizational Identification. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim elemanlarının örgütsel sosyal sermayeleri ve örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the organizational social capital and the organizational identification among academicians | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yükseköğretimin Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social capital | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Organizational identification | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10060375 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384683 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |