Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Cavide
dc.contributor.authorEtyemez Demirboğa, Simge
dc.date.accessioned2020-12-29T11:41:57Z
dc.date.available2020-12-29T11:41:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404286
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırma kapsamında, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde okuyan öğretmen adaylarına kuantum öğrenme eğitimi verilmiş ve eğitim sonunda öğretmen adaylarının konu ile ilgili görüşleri alınmıştır. Bu araştırmada, karma model benimsenmiş, nitel ve nicel boyutlar birlikte ele alınarak çeşitleme yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda, kuantum öğrenme eğitiminin ilk haftası öğretmen adaylarının konu ile ilgili ön bilgileri alınmış, eğitimin son haftası ise yazılı olarak görüş bildirdikleri görüşme formları toplanmıştır. Buna ek olarak, uygulama süresince toplanan haftalık öğrenme günlükleri veri toplama sürecine dâhil edilmiştir. Elde edilen nitel veriler, MAXqda2 Nitel Veri Analizi Programı'ndan yararlanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda ise, Demir (2006) tarafından geliştirilen Kuantum Öğrenme Semineri Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS 18 programı ile çözümlenmiştir.Bulgular ve Sonuç: Öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin belirgin bir ön bilgileri bulunmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının, kuantum öğrenme yaklaşımını en çok kolay öğrenme, kalıcılık ve farklı bakış açıları sağlaması yönleriyle önemli buldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün ileride kuantum öğrenme yaklaşımını kullanmak istedikleri tespit edilmiştir. Öte yandan bazı öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımını zaman alıcı olması, kalabalık sınıflarda ve her derste uygulanamayacağı ve ek materyal gerektirmesi yönleriyle etkisiz buldukları belirlenmiştir. Uygulanan kuantum öğrenme eğitiminin öğretmen adaylarının meslek yaşantılarına ve kişilik özelliklerine olumlu katkılar sağladığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kuantum öğrenme yaklaşımı.
dc.description.abstractPurpose: This study was carried out to determine the views of candidate teachers about quantum learning approach.Method: In scope of this research, quantum learning education was applied to candidate teachers who continue to Eskişehir Osmangazi University of Science Education. In such a case the views were taken from candidate teachers.In this research, mixed method was adopted, qualitative and quantitative dimensions were taken in hand together, in this way triangulation was done. In the qualitative dimension of this research, the previous knowledge of candidate teachers was taken in the first week of quantum learning education. Also in the last week of education, the view forms about quantum learning were collected. Furthermore, weekly learning diaries of candidate teachers were counted in data collection process. The obtained qualitative data was subjected to content analysis by using MAXqda2 Qualitative Data Analysis Program. In the quantitative dimension of this research, Quantum Learning Seminar Evaluation Survey was used developed by Demir (2006). The obtained quantitative data was analyzed by using SPSS 18 Program. Findings and Result: It is determined that candidate teachers haven't got any clear prior knowledge about quantum learning approach. It is detected that candidate teachers mostly found important quantum learning approach by virtue of providing easy learning, permanence and different perspectives. It is found out that a large part of candidate teachers want to use quantum learning approach in the future. On the other hand, it is found that some of candidate teachers find ineffective quantum learning approach because of time consuming, inefficient in crowded classrooms and unsuitable for every lesson and it needs extra materials.It is detected that applied quantum learning education was contributed to professional experience and personal characteristic of candidate teachers. Key Words: Quantum learning approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of science candidate teachers about quantum learning approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmKuantum learning model
dc.identifier.yokid10031942
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid360017
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess