Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Demirci, Cavide | |
dc.contributor.author | Etyemez Demirboğa, Simge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:41:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:41:57Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404286 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma, öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Araştırma kapsamında, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde okuyan öğretmen adaylarına kuantum öğrenme eğitimi verilmiş ve eğitim sonunda öğretmen adaylarının konu ile ilgili görüşleri alınmıştır. Bu araştırmada, karma model benimsenmiş, nitel ve nicel boyutlar birlikte ele alınarak çeşitleme yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda, kuantum öğrenme eğitiminin ilk haftası öğretmen adaylarının konu ile ilgili ön bilgileri alınmış, eğitimin son haftası ise yazılı olarak görüş bildirdikleri görüşme formları toplanmıştır. Buna ek olarak, uygulama süresince toplanan haftalık öğrenme günlükleri veri toplama sürecine dâhil edilmiştir. Elde edilen nitel veriler, MAXqda2 Nitel Veri Analizi Programı'ndan yararlanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda ise, Demir (2006) tarafından geliştirilen Kuantum Öğrenme Semineri Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS 18 programı ile çözümlenmiştir.Bulgular ve Sonuç: Öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin belirgin bir ön bilgileri bulunmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının, kuantum öğrenme yaklaşımını en çok kolay öğrenme, kalıcılık ve farklı bakış açıları sağlaması yönleriyle önemli buldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün ileride kuantum öğrenme yaklaşımını kullanmak istedikleri tespit edilmiştir. Öte yandan bazı öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımını zaman alıcı olması, kalabalık sınıflarda ve her derste uygulanamayacağı ve ek materyal gerektirmesi yönleriyle etkisiz buldukları belirlenmiştir. Uygulanan kuantum öğrenme eğitiminin öğretmen adaylarının meslek yaşantılarına ve kişilik özelliklerine olumlu katkılar sağladığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kuantum öğrenme yaklaşımı. | |
dc.description.abstract | Purpose: This study was carried out to determine the views of candidate teachers about quantum learning approach.Method: In scope of this research, quantum learning education was applied to candidate teachers who continue to Eskişehir Osmangazi University of Science Education. In such a case the views were taken from candidate teachers.In this research, mixed method was adopted, qualitative and quantitative dimensions were taken in hand together, in this way triangulation was done. In the qualitative dimension of this research, the previous knowledge of candidate teachers was taken in the first week of quantum learning education. Also in the last week of education, the view forms about quantum learning were collected. Furthermore, weekly learning diaries of candidate teachers were counted in data collection process. The obtained qualitative data was subjected to content analysis by using MAXqda2 Qualitative Data Analysis Program. In the quantitative dimension of this research, Quantum Learning Seminar Evaluation Survey was used developed by Demir (2006). The obtained quantitative data was analyzed by using SPSS 18 Program. Findings and Result: It is determined that candidate teachers haven't got any clear prior knowledge about quantum learning approach. It is detected that candidate teachers mostly found important quantum learning approach by virtue of providing easy learning, permanence and different perspectives. It is found out that a large part of candidate teachers want to use quantum learning approach in the future. On the other hand, it is found that some of candidate teachers find ineffective quantum learning approach because of time consuming, inefficient in crowded classrooms and unsuitable for every lesson and it needs extra materials.It is detected that applied quantum learning education was contributed to professional experience and personal characteristic of candidate teachers. Key Words: Quantum learning approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of science candidate teachers about quantum learning approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Kuantum learning model | |
dc.identifier.yokid | 10031942 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 360017 | |
dc.description.pages | 234 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |