Show simple item record

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.contributor.authorYalçin, Mikail
dc.date.accessioned2020-12-29T11:41:37Z
dc.date.available2020-12-29T11:41:37Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404230
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de eğitim yönetimi alanındaki bilgi üretim süreçlerini ilişki olduğu düşünülen akademik bağımlılık, Batılı bilgi ve alakasızlık kavramları çerçevesinde ele alarak tartışmaktır. Çalışmada, bu süreçlerin nasıl işlediği eğitim yönetimi alanının mevcut durumu üzerinde durularak ele alınmış, ayrıca araştırmacı tarafından ortaya konulan temel varsayımların geçerliliğine ilişkin kanıtlar aranmıştır.Yöntem: Bu çalışma nitel araştırma paradigmasına dayalı vaka çalışması modeli temel alınarak tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında eğitim yönetimi alanında çalışan profesör unvanlı 13 akademisyenle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen veriler analitik tümevarımsal bir anlayışla analiz edilmiştir.Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgular Türkiye'de eğitim yönetimi alanının mevcut durumuna ilişkin olumsuz bir tablo çizmektedir. Genel bir çerçeve içerisinde ve farklı saiklerle de olsa, alanda Batılı araştırma gündem ve geleneklerine akademik anlamda bir bağımlılık durumuna işaret edilmektedir. Bu bağımlılığın bir sonucu olarak Batıdan farklı nedenlerle, farklı yollarla pek çok şey aktarılmakta ve bu durum eğitim yönetimi alanında farklı alakasızlık yapıları ortaya çıkarmaktadır. Özgün bir alanın inşası için ise tartışma başlatılması, farklılıkların teşvik edilmesi ve alanda Türkiye'nin bağlamına uygun ekoller oluşturulması gerekmektedir.Sonuç: Türkiye'de eğitim yönetimi alanı bilgi üretim süreçleri itibariyle Batılı gündem ve pratiklere bağımlıdır. Bu bağımlılık ilişkisinde Batılı bilgi aracı rolü üstlenmektedir ve bu sürecin sonunda alanda gerçekleştirilen araştırmalardan ve elde edilen sonuçlardan alakasız bir durum ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: eğitim yönetimi, akademik bağımlılık, bilgi üretimi, alakasızlık
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study was to consider and discuss knowledge production processes in the field of educational administration in Turkey within the framework of academic dependency, Western knowledge and irrelevance notions, which were assumed to be correlated with it. Within the study, the functioning of these processes was discussed emphasizing current status of the educational administration field; in addition the evidences of the basic hypothesis proposed by the researcher were investigated.Methodology: This study was designed using case study model, which is based on the paradigm of qualitative research. The data obtained from 13 academicians entitled as professor using semi-structured interview technique was analyzed through an inductive analytical approach. Findings: The outcomes of the research illustrated an unfavorable picture about current status of the educational administration field of Turkey. It was pointed that there is a state of dependence to the Western traditions and research agenda in the academic sense, even though it is within a general framework and with different motives. As a result of this dependency, many things were transferred from West in various ways, for different reasons and this fact resulted with the emergence of different formations of irrelevance in the field of educational administration. In order to build an original field, it is required to initiate a discussion, to promote the differences and to create schools in the field.Conclusion and Discussion: The field of Educational administration Turkey depends on Western agenda and practices in terms of knowledge production processes. Western knowledge plays an intermediary role and at the end of this process and the resulting case is irrelevant to the researches performed in the field and the obtained results.Key Words: Educational administration, academic dependency, knowledge production, irrelevancyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBatı kaynaklı bilginin Türk akademisindeki rolü: Eğitim yönetimi alanının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe role of western based knowledge in Turkish academy: An evaluation of the field of educational administration
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKnowledge production
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEuropean
dc.subject.ytmAcademic studies
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmResource dependence
dc.subject.ytmInformation transfer
dc.subject.ytmInformation requirements
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10095075
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423571
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess