Show simple item record

dc.contributor.advisorÇubukçu, Zühal
dc.contributor.authorUslu, Mehmet Emin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:41:23Z
dc.date.available2020-12-29T11:41:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404199
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı strateji tabanlı öğretimin öğrencilerin strateji kullanma durumlarını ve İngilizce okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeylerini nasıl etkilediğini incelemektir. Çalışma deneysel tasarımlardan Solomon dört grup modeline göre gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, öğrencilere okuma ve dinleme stratejilerinin öğretimi bağımsız değişken, öğrencilerin İngilizce okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeyleri ile strateji kullanma durumları ise bağımlı değişkenlerdir. Veri toplama aracı olarak okuma stratejileri ölçeği, dinleme stratejileri ölçeği, İngilizce okuduğunu anlama testi ve İngilizce dinlediğini anlama testi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Hava Astsubay MYO'da İngilizce eğitimi alan 2. Sınıf 111 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma grubundan 57 öğrenci deney grubunu oluştururken; 54 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deneysel işlem süreci 12 hafta boyunca haftada 2 ders saati okuma, 2 ders saati ise dinleme stratejilerinin öğretimi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesi sonucu elde edilen bulgulara göre İngilizce dinleme ve okuma stratejilerinin öğretimi genel olarak dinleme ve okuma stratejilerinin kullanım durumunu arttırmıştır. Uygulanan strateji tabanlı öğretim programı, İngilizce dinleme stratejilerini kullanma durumu üzerinde %64'lük bir değere sahiptir. Bu değer kalıcılık testi sonunda %77'ye çıkmıştır. Söz konusu programın İngilizce okuma stratejilerini kullanma durumu üzerinde ise %70'lik bir değere sahiptir. Kalıcılık testi sonunda ise bu değer %78'e yükselmiştir.Ayrıca, uygulanan strateji tabanlı öğretim programı öğrencilerin İngilizce okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeylerini de arttırmıştır. Uygulama sonunda strateji tabanlı okuma programının öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyleri üzerinde %21'lik bir değere sahiptir. Strateji tabanlı dinleme programının ise öğrencilerin İngilizce dinlediğini anlama düzeyleri üzerinde % 25'lik bir değere sahiptir. Sonuç olarak, strateji tabanlı okuma ve dinleme programı öğrencilerin İngilizce okuma ve dinleme stratejilerini kullanma durumlarını arttırdığı gibi okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeylerini de arttırmıştır.Anahtar Kelimeler: Strateji tabanlı öğretim, İngilizce okuma stratejileri, İngilizce dinleme stratejileri, Solomon dört gruplu desen
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out the effects of strategies-based instruction on the students' strategy use and English comprehension level.In this study, Solomon four groups experimental design was used. Instruction of the reading and listening strategies are defined as the independent variables and students' English comprehension level and their strategy use are defined as the dependent variables. English Reading Strategies Scale, English Listening Strategies Scale, Reading Comprehension Test and Listening Comprehension Test were used as the instruments for gathering data. The sample consisted of 111 second class students enrolled in English class at NCO College in 2015-2016 academic calendar. Fifty-seven students from this group comprised the experimental group and received strategies-based reading and listening instruction. Fifty-four students served as the control group. The learners in the experimental group received strategies-based reading and listening instruction for twelve weeks. The objective reading and listening strategies were incorporated into the regular classroom learning activities as the two sessions for each week.According to the findings, instruction of the English reading and listening strategies increased the students' strategy use. Strategies-based listening instruction has %64 effect on the listening strategies use after the experimental process. According to the following test results, this amount became %70. Also, strategies-based reading instruction has %70 effect on the reading strategies use after the experimental process. This amount became %78 after the following test which was conducted two months later. Furthermore, strategies based listening and reading instruction improved the students' English reading and listening comprehension level. Strategies-based instruction has % 21 effect on reading comprehension level and, %25 effect on listening comprehension level. As a result, strategies-based instruction not only increases students' English reading and listening strategy use, but also it improves their reading and listening comprehension level.Key Words: Strategies-based instruction, English reading strategies, English listening strategies, Solomon four groups experimental designen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStrateji tabanlı öğretimin öğrencilerin strateji kullanma durumlarına ve İngilizce anlama düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of strategies-based instruction on students' strategy use and English comprehension level
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearnin strategies
dc.subject.ytmTraining strategies
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.identifier.yokid10124585
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457487
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess