Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Aytaç
dc.contributor.authorTomooğlu, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:41:08Z
dc.date.available2020-12-29T11:41:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404157
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacıüçgen ve paralelkenarın alanlarını ölçmeye yönelik 5E öğretim modeline dayalı dersin tasarlanması ve uygulanmasından oluşan bir eylem araştırması gerçekleştirerek öğretimin etkinliğini artırmaktır. Ayrıca yapılan eylem araştırmasının öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerine etkisinin belirlenmesi de bu araştırmanın amaçları arasındadır.Yöntem: Araştırmacı aynı zamanda matematik öğretmeni olduğu ve kendi öğretim sürecinin kalitesini artırmayı hedeflediği için araştırma eylem araştırması olarak planlanmıştır. Eylem araştırmaları genelde nitel çalışma olarak gerçekleştirilir. Bu çalışmada ise yapılan uygulamanın etkisini belirlemek amacıyla testler uygulandığından çalışmada karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Eskişehir ili Alpu ilçesinde bulunan Ertuğrulgazi İmam Hatip Ortaokulunda eğitim gören toplam 17 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler Yükseklik Çizimi ve Alan Hesabı Hazırbulunuşluk Testi, Geometrik Düşünme Düzeyi Testi, Yükseklik Çizimi ve Alan Hesabı Değerlendirme Testi ile araştırmacı günlüğü, çalışmakâğıtlarındaki öğrenci yanıtları, uygulama sırasında kaydedilen video ve ses kayıtları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı ve alan uzmanı tarafından; eylem planları üçgen ve paralelkenarın alan ölçme konusunda öğrencilerin gelişimlerine göre; Yükseklik Çizimi ve Alan Hesabı Hazırbulunuşluk Testi ile Geometri Düşünme Düzeyi ön ve son testleri çalışmanın amacına uygun olacak şekilde üç temaya göre analiz edilmiştir.Bulgular: Eylem planlarının dikkat çekme aşamasında öğrencilerin derse karşı motivasyonlarının arttığı gözlemlenmiştir. Öğrenciler keşfetme aşamasında farklı öğrenme süreçleri geçirerek kendi deneyimleri ile üçgen ve paralelkenarın yüksekliklerini tüm öğrencilerin çizdiği, alan bağıntısınıise üç öğrenci dışındaki öğrencilerin tamamının oluşturabildiği görülmüştür. Derinleştirme aşamasında üçgen ve paralelkenarın alan ölçümünü farklı problem durumlarında çözebildikleri gözlenmiştir. Değerlendirme aşamasında öğrenci performansları ve öğretmenin gözlemine bakılarak öğrencilerin çoğunun hedeflenen kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Yükseklik Çizimi ve Alan Hesabı Değerlendirme testinde öğrenciler geometrik şekiller, yükseklik ve alan temaları altında başarılı olmuştur. Geometri Düşünme Düzeyi ön ve sontesti arasında öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerine bakıldığında olumlu yönde artış bulunmuştur.Sonuç ve Tartışma: Sonuç olarak bu çalışmada hedeflenen öğrenci grubunda üçgen ve pararlelkenarın alan ölçme konusunun öğretimi, hazırlanan eylem planları çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte öğrencilerin çoğunun alan hesaplama bağıntısını oluşturma ve yükseklik çizimleri kazanımları edindikleri hem öğretmenin gözlemi hem de yapılan testlerle gösterilmiştir. Üçgen, kare ve dik/paralel doğrular temaları altında da geometrik düşünme düzeylerinde ilerleme kaydedilmiştir.Anahtar kelimeler: Matematik eğitimi, alan, alan ölçme, paralelkenar, üçgen
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to improve the effectiveness of teaching by conducting an action research that is designed and implemented based on the 5E teaching model to measure the areas of triangles and parallelograms. In addition, the purpose of this research is to determine the effect of the action research on the students' level of geometric thinking.Method: The researcher was also planned this research as an action research because she was a mathematics teacher at the same time and was aiming to improve the quality of her teaching process. Action researches are usually carried out as qualitative work.In this study, mixed method were used because there are tests to determine the effect of the application. The research group is composed of 17 sixth grade students at Ertuğrulgazi İmam Hatip Middle School located in Alpu in Eskişehir. The data are prepared by researchers; Height Drawing and Area Account Measurement Readiness Test (HDAAMRT), Geometric Thinking Level Test (GTLT), Height Drawing and Area Account Assessment Test (HDAAAT), Researcher diary, Video and audio recordings recorded during the application, Activity papers were collected with student responses. The obtained data were collected by the researcher and area expert; According to the development of the students in the area of triangulation and parallelogram measurement of action plans; Height Drawing and Area Account Readiness Test and Geometric Thinking Level were analyzed according to 3 themes as appropriate for the purpose of studying pre- and post-tests.Results: : It has been observed that the motivation of the students towards the lesson is increasing in the attention drawing stage of the action plans. Students will explore the different stages of the learning process, passing their experience with the height of the triangle and parallelogram drawn by all the students, it was seen that by all of the students create the field equationsexcept 3 students. It has been observed that triangles and parallelogram area measurements can be solved in different problem situations during the comprehension phase. In the evaluation stage, it was seen that most of the students reached the targeted achievements by looking at the student performances and teacher observations. In the Height Drawing and Area Account Assessment tests, students succeeded in geometric shapes, height and area. The Geometric Thinking Levels of the students between the preliminary and final tests of the Geometric Thinking Level showed a positive increase.Conclusion and Discussion: As a result, the targeted groups of students in this study and teaching of paralellogram triangle area measurement issues, it was held in the framework of the action plans. In this process, they have acquired a teacher's observation gains height drawings of the area and create a lot of students correlation calculation shown by tests conducted in both. Progress has also been made in the levels of geometric thinking under the triangle, square and vertical / parallel orientations.Key words: Mathematics education, area, parallelogram, triangle.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6.sınıf öğrencilerine alan ölçme konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması
dc.title.alternativeTeaching the topics of area measurement in 6th grade students: an action research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmGeometric dimensioning
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmField measurement techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytm5E Model
dc.identifier.yokid10155647
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469672
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess