Okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin güdülenme düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlere göre okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarını ne düzeyde sergilediklerini ve öğretmenlerin güdülenme düzeylerini tespit ederek okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Aksu ve Manavgat ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Aksu ve Manavgat ilçelerindeki 40 ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak beşli likert tipinde hazırlanmış iki farklı ölçek kullanılmıştır. Bunlardan birincisi `Etik Liderlik Ölçeği`, diğeri ise `Güdülenme Ölçeği`dir. Anketlerin uygulaması 2013 Haziran ayı içerisinde yapılmıştır. Araştırmanın her alt problemi ile ilgili aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri bulunmuştur. Verilerin analizleri için t-testi, tek yönlü varyans analizi, LSD testi ve Pearson Korelasyon Katsayısı tekniği kullanılmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürleri etik liderlik davranışı göstermektedirler. Bu görüşler arasında cinsiyete, çevrenin sosyo ekonomik düzeyine ve okulun teknolojik imkanlarına göre anlamlı farklılık vardır.Araştırmaya katılan öğretmenler güdülendiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin güdülenme düzeyleri arasında cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, okul türüne, okulun öğretmen mevcuduna ve okulun teknolojik imkanlarına göre anlamlı farklılık vardır. Okul müdürlerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin güdülenmeleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Etik, Liderlik, Etik liderlik, Güdülenme The purpose of this study is to examine the relationship between the ethical leadership behaviours of the school managers perceived by the teachers and the motivation levels of the teachers by identifying the ethical leadership levels of the school managers according to the teachers and the motivation levels of the teachers.The teachers working in the primary and secondary schools in Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Aksu and Manavgat districts of Antalya in 2012-2013 education year constitude the population of the study. The teachers working in 40 primary and secondary schools in Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Aksu and Manavgat districts of Antalya in 2012-2013 education year constitude the sample of the study.In this study, two different types of 5 point likert scales were used as a data collection tool. The first one is `Ethical Leadership Scale` and the other one is `Motivation Scale`. The questionnaires were conducted in June, 2013. Arithmetic means and standard deviation values about each sub problem of the study were found out. T-test, One-Way Anova, LSD test and Pearson Correlation Coefficient techniques were used for the analysis of the data.The school managers show ethical leadership behaviours according to the views of the teachers participating the study. Among these views, there are meaningful differences according to gender, socio-economic level and the technological facilities of the school.The teachers participating the study stated that they were motivated. Among the motivation levels of the teachers , there were meaningful differences according to gender, age, occupational seniority, the type of school, the number of the teachers at school and technological facilities of the school.A meaningful relationship between the ethical leadership behaviours of the school managers and the motivation of the teachers was found out.Keywords: Ethics, Leadership, Ethical Leadership,Motivation
Collections