Antalya`da yaşayan yabancı uyruklu aile çocuklarının karşılaştığı eğitim sorunları :Uluslararası Özel Antalya Rus Okulu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Antalya'da yaşayan yabancı uyruklu aile çocuklarının karşılaştığı sorunları (Özel Uluslararası Rus Okulu Örneği özelinde )tespit ederek, bu sorunlara dair çözüm önerileri geliştirmektir. Bu çalışma, yabancı uyruklu aile çocuklarının eğitim bağlamında karşılaştığı sorunların tespiti ile bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmesi bakımından önemlidir. Araştırma `Antalya'da yaşayan yabancı uyruklu aile çocuklarının eğitim-öğretim sürecinde karşılaştığı eğitim sorunları nelerdir?` sorusuna cevap aramaktadır.Bu araştırma, tarama modelli betimsel bir çalışmadır. Araştırmada anket ve görüşme tekniği kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi yöntemine göre düzenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından anket geliştirilmiştir. Anket veli ve öğrenci için uzman görüşünde 3 dilde (Türkçe, İngilizce ve Rusça) ayrı ayrı geliştirilmiştir. Her iki anket de iki bölümden oluşmaktadır. Veli anketindeki birinci bölüm aile ile ilgili bilgiler, ikinci bölüm eğitim-öğretim ile ilgili, öğrenci anketindeki birinci bölüm kişisel, ikinci bölüm eğitim-öğretim ile ilgili bilgiler olmak üzere düzenlenmiştir. Çalışma grubu, gönüllük esasına dayalı kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma grubunu, Antalya'da 2011- 2012 yılı eğitim ve öğretim yılında Özel Uluslararası Antalya Rus Okulu'nda okuyan 96 öğrenci ve aynı okulda okuyan 102 öğrenci velisi oluşturmaktadır.Anahtar kelimeler: Göç, Rus okulu, yabancı uyruklu, eğitim sorunları The purpose of this research study is to spot the problems of the foreign national children living in Antalya and to find solutions to these problems. This research has an importance in terms of revealing the difficulties confronted by the foreign national students and offering suggestions and solutions to these problems. This study aims to find an answer to the question `What are the educational problems of foreign national children living in Antalya?` The data gathered from questionnaires and interviews were organized according to the content-analysing method in this research and the descriptive survey method is used. As a data collecting tool, the questionnaires in 3 languages (Russian, English, Turkish) both for parents and the children were designed by the researcher. Both questionnaires consist of 2 parts. The family life is included in the first part of the questionnaire for parents, and the second part contains the dimension of educational life. For children, first part comprises of personal information and the second part involves educational information. The survey group is determined according to the sampling method which is easily accessible and based on volunteering principle. The group consists of 96 students and 102 parents of Private International Russian School in 2011-2012 School Year in Antalya.Keywords: Migration, the Russian school, foreign nationals, educational issues
Collections