Show simple item record

dc.contributor.advisorArı, Asım
dc.contributor.authorÖdemiş, İbrahim Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:40:18Z
dc.date.available2020-12-29T11:40:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404023
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı, meslek elemanı yetiştiren Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunda uygulanan İngilizce öğretim programını mesleki yeterlilikler çerçevesinde Stufflebeam'in Bağlam- Girdi- Süreç- Ürün (CIPP) Modeli temel alınarak okutman, mezun ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirmektir.Yöntem: Araştırmada açıklayıcı sıralı karma desen kullanılarak programın uygulayıcıları olan İngilizce dersi okutmanları, bir önceki eğitim öğretim yılı mezunları ve bu süreçte aktif yer alan öğrencilerin görüşleri nitel ve nicel çalışmalardan elde edilen verilerle toplanmıştır.Bulgular: Bağlam değerlendirmeye ilişkin sonuçlar incelendiğinde; öğrenciler konuşma becerisine yönelik değişiklikler istemektedir. Girdi değerlendirmeye ilişkin olarak, programda yer alan ders kitabı ve yardımcı materyallerin dersin hedeflerini destekleyecek şekilde belirlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Süreç değerlendirmeye ilişkin sonuçlar incelendiğinde; programda kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrencilerin hedef davranışları kazanmasına yardımcı olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Ürün değerlendirmeye ilişkin olarak, öğrencilerin İngilizce programından istenilen ölçüde yararlandıklarını düşünmedikleri görülmektedir. Sonuç ve Öneriler: Araştırmanın nitel ve nicel sonuçlarının genel olarak birbirini destekler nitelikte olduğu; meslek yüksekokulu İngilizce programının temel hazırlanış amacı, uygulanan yöntem ve teknikler ile öğrencilere kazandırılmak istenen beceriler açısından faydalı bir program olduğu söylenebilir. Ancak programın boyutları arasında bir bütünlüğün sağlanması amacıyla bazı düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır. Programın hazırlanış amacına uygun ders materyali ve yardımcı materyaller belirlenirken öğrencilerin katkısının eksik olduğu görülmektedir. Programın süreç boyutunda öğrencilerin güçlük yaşadığı konular için yeterli zaman ayrılmasının hedeflenen becerilerin kazanılmasına yararı olacaktır. Programa öğrencilerin ileride meslek hayatlarında kullanacakları İngilizce bilgisine ilişkin kelime çalışmaları ve okuma aktiviteleri dâhil edilebilir. Anahtar kelimeler: Program geliştirme, Program değerlendirme, İngilizce öğretim programı, CIPP Modeli
dc.description.abstractPurpose: The main purpose of the study was to evaluate the English language curriculum of Turkish Air Force NCO College within the vocational competences based on Stufflebeam's CIPP Model according to views of teachers, students, and alumni. Method: Within the framework of this purpose, sequential mixed method design was used. The students' views were taken by quantitative studies, and English teachers' and alumni's views were taken by qualitative studies.Results: According to context evaluation results, it was found that NCO College English curriculum meets the needs according to its aims, but it has deficiency in developing speaking skills. Input evaluation results revealed that the majority of the teachers, students and alumni have positive opinions about the course books and materials. Process evaluation results revealed that for teachers, students, and alumni the teaching methods and techniques in the program contributed to the acquisition of goals. Product evaluation results revealed that the average score of the product component was the least among others. Students had a negative opinion about the benefit of the program on their English knowledge. Conclusion and Suggestions: The qualitative and quantitative results of the research were consistent. It was seen that the components of the curriculum was not compatible with each other. For the context of the program, students' opinions should be taken into consideration while deciding on the materials. As for the process of the program, enough time should be dedicated to the difficult subjects. Vocabulary and reading activities about students' vocation can be used in the program. Keywords: Program development, Program evaluation, English curriculum, CIPP Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu ingilizce öğretim programının bağlam girdi süreç ürün (CIPP) modeli kullanılarak değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of english curriculum of a college using context input process product (CIPP) model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCIPP modelling
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10191543
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506396
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess