Akademik personelin kurumlarını ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipleri
dc.contributor.advisor | Kıranlı Güngör, Semra | |
dc.contributor.author | Şahin, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:40:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:40:12Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404009 | |
dc.description.abstract | Özet Amaç: Bu araştırma, Osmangazi Üniversitesi örneğiyle, akademik personelinkurumlarına ilişkin algıladıkları örgüt kültürü tiplerinin, Cameron ve Quinn'in`Rekabetçi Değerler Modeli`nde yer alan 4 çeşit örgüt kültürü tipine görebelirlenmesini amaçlamaktadır. Bu kültür tipleri; klan, adhokrasi, hiyerarşi ve pazarkültürüdür. Yöntem: Araştırmaya Osmangazi Üniversitesinin çeşitli fakülte veyüksekokullarında görev yapmakta olan 205 akademisyen katılmıştır. Veriler araştırmagrubuna uygun olarak hazırlanmış olan Örgüt Kültürü Değerlendirme Ölçeğininuygulanması ile elde edilmiştir. Veriler istatistik paket yazılımları kullanılarak analizedilmiştir. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgulara göre akademik personelinkurumlarını en çok ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipi Rekabetçi Değerler Modelindeyer alan hiyerarşi kültürüdür. Katılımcıların demografik özellikleri ile kültür algılarıarasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonucuna göre Osmangazi Üniversitesindekurallar, istikrar, tahmin edilebilirlik ve sürdürülebilir politikalara sahip olmakönemlidir. Çalışanlar yöneticiler tarafından denetlenmektedir ve yöneticiler iyi birerkoordinatör olma eğilimindedirler. Araştırma yalnızca mevcut durumu sorgulamıştır.Başka bir araştırmada tercih edilen kültür tipi araştırılabilir ya da kültür tipi ile işdoyumu ve örgütsel performans gibi konular ilişkilendirilebilir. | |
dc.description.abstract | Abstract Purpose: This study, considering the sample of Osmangazi University, aims toidentify culture types that the academicians perceive in relevant with their institutionsaccording to the 4 types of cultures given in the Competing Values Framework byCameron and Quinn. These culture types are clan, adhocracy, hierarchy and marketcultures. Method: The study includes 205 academicians from different faculties andvocational schools as participants. The data is obtained from Organizational CultureAssessment Instrument (OCAI) that is prepared for the research group in particular. Thedata are analyzed with statistical software packages. Results: According to the findings obtained in the research, the culture type thatacademicians associate with their institution most is the hierarchy culture that ispresented in Competing Values Framework. There is no significant difference betweenparticipants' demographic characteristics and cultural perceptions Conclusion and Suggestions: According to the result of the research, rules,stability, predictability, and sustainable politics are at the forefront in OsmangaziUniversity. Employees are supervised by managers and managers tend to be good co-ordinators. Research has only questioned the present situation. In another investigation,the preferred culture type can be investigated or topics such as job satisfaction andorganizational performance may be related to perceived or preferred culture type. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Akademik personelin kurumlarını ilişkilendirdikleri örgüt kültürü tipleri | |
dc.title.alternative | Organizational culture types that academicians associate with their institutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-19 | |
dc.contributor.department | Yükseköğretimin Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Competing Values Framework | |
dc.identifier.yokid | 10194659 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 506912 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Yükseköğretim Bilim Dalı |