dc.contributor.advisor | Tezel, Özden | |
dc.contributor.author | Erdem, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:40:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:40:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403987 | |
dc.description.abstract | Amaç: Araştırmanın amacı, ortaokulda görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerin, öğrenci merkezli eğitime yönelik algıları, öğrenci merkezli eğitimin uygulanma niteliği, öğrenci merkezli eğitim sürecindeki olumlu-olumsuz etmenler ve öğrenci merkezli eğitimin iyileştirilmesine yönelik görüşlerine ulaşmaktır. Yöntem: Temel nitel araştırma olarak desenlenen bu çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan, pilot görüşmeler ve uzman görüşü ile son hâlini alan yarı yapılandırılmış görüşme formu, 7 soru ve ilgili alt sorulardan oluşmuştur. Araştırma maksimum çeşitlilik örneklemesi kapsamında, Bilecik ilinin farklı ilçelerinden, farklı branşlardan ve cinsiyetlerden 22 ortaokul öğretmeni ve okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Bütün görüşmeler kaydedilmiş, dökümü yapılmış ve betimsel analiz yöntemi ile açıklanmıştır. Bulgular: Öğrenci merkezli eğitime yönelik algı, bu araştırma bulgularına göre, genel olarak olumludur. Öğretmenler, öğrenci merkezli eğitim tekniklerini uygulamaya çalışmakta fakat sınıfların kalabalıklığı, zaman yetersizliği, ülkemizin kültürel yapısı, merkezi ortak sınavın varlığı vb. birçok etken, uygulama sürecini olumsuz etkilemekte ve öğretmenlerin öğretmen merkezli yöntemlere dönmesine neden olmaktadır. Öğrenci merkezli eğitim sürecinde öğretmen, öğrenci ve veli rollerinin değişime uğradığı görülmektedir. Sonuç ve Öneriler: Öğretmen ve okul yöneticilerinin öğrenci merkezli eğitime yönelik algısı pozitifken, uygulama sürecinde çeşitli sorunlar yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite eğitimi ve seminerlerin yetersiz olduğu, sınıfların uygulamaya elverişli olmadığı, anlatılması gereken konuların tahsis edilen zamanda öğrenci merkezli eğitim ile yetiştirilemediği, merkezi sınavların öğrenci merkezli eğitim önünde bir engel teşkil ettiği, öğretmenlerin, öğrenci merkezli eğitim sürecinde itibarının zedelendiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmenlerin moral ve motivasyonlarını arttırmak amacıyla çalışmalar yapılması, öğrenci merkezli eğitim konusunda velilerin bilgilendirilmesi gibi konularda önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Purpose: Purpose of this study, is gathering views of secondary school teachers and school managers in query of their perception on SCE (Student Centred Education), the quality of its implementation, positive/negative factors and effects throughout its process, also their suggestions on how to improve SCE.Method: This research has been conducted as basic qualitative study. The semi-structured questionnaire was prepared by the researcher and finalized after pilot interviews and consulting field expert. The questionnaire has seven main questions and related sub-questions. By using maximum variation sampling, it's been applied to 22 secondary school teachers and managers with different majors, genders and working in various regions of Bilecik province. All interviews were recorded, transformed into written form and analysed employing descriptive analysis. Results: The perception of SCE is generally positive according to findings of this research. The collected data shows that teachers are striving to apply SCE methods, but crowded classrooms, national exams, inefficiency of time, cultural background of Turkey etc. have negative effects on the success of SCE implementation. In addition, the results are indicating that the roles of teachers, parents and students have changed over time.Conclusions and Suggestions: It has been concluded that while the perception towards SCE is positive, various problems have been experienced during implementation. Inadequacy of university and in-service education, unsuitable classrooms, insufficient time, highschool entrance exam being an obstacle for SCE, teachers losing their status in the process of SCE are some of the reached conclusions. Among others, suggestions such as active work on increment of the teachers' morale-motivation and informing parents about SCE, have been made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokulda görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerin öğrenci merkezli eğitime ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of secondary school managers and teachers about student centred education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-11 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Student centered education | |
dc.identifier.yokid | 10192338 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 506452 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |