Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Aytaç
dc.contributor.authorDemir, Özgül
dc.date.accessioned2020-12-29T11:40:01Z
dc.date.available2020-12-29T11:40:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403980
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada dönüşüm geometrisi öğretiminde 5E öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan eylem planlarının 7.sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi başarısına etkisini ve Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerinin gelişimini ortaya koymak amaçlanmaktadır.Yöntem: Araştırma 7.sınıf öğrencilerinden oluşan 28 kişilik bir sınıfla yürütülmüştür. Dersler araştırmacı tarafından 4 hafta süreyle, 5E öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan eylem planlarına göre işlenmiştir. Araştırmanın yöntemi eylem araştırması olarak belirlenmiştir. Eş şekiller, öteleme, yansıma, dönme dönüşümlerini içeren Van Hiele Dönüşüm Geometrisi Düşünme Düzeyleri Testi ve Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi öğrencilere çalışma öncesi ve çalışma sonrası testi olarak uygulanmıştır. Uygulama sürecinde çalışma yaprakları ve araştırmacı günlüğü yardımıyla veri toplanmıştır. Van Hiele Dönüşüm Geometrisi Düşünme Düzeyleri Testi SPSS programı kullanılarak Wilcoxon Testi ve Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi bağımlı gruplar t-Testi yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışma yaprakları ve araştırmacı günlüğünün analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Analiz sonuçları dönüşüm geometrisi öğretiminde, 5E öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan eylem planlarının, öğrencilerin Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerini, dönüşüm geometrisi başarısını ve dönüşüm geometrisi kazanımlarına uygun dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerini arttırdığını göstermiştir. Ayrıca uygulama süreci boyunca öğrencilerin motivasyonlarının ve katılımlarının yüksek olduğu, öğrenmeye istekli oldukları kendilerini eylem planları kapsamında hazırlanan etkinliklerle ifade edebildikleri ulaşılan sonuçlar arasındadır.Sonuç ve Öneriler: Bu çalışma 5E öğrenme modeline uygun olarak hazırlanan eylem planlarının öğrencilerin dönüşüm geometrisi başarılarını, Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerini ve dönüşüm geometrisi kazanımlarına uygun dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerini arttırdığını ortaya koymaktadır. Eylem planlarının esnek yapısı sayesinde öğretim süreci içerisinde değişikliğe imkân vermesi bu planların öğrenciden alınan dönütlere göre düzenlenmesini sağladığından dönüşüm geometrisinde etkili olacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: 5E öğrenme modeli, Dönüşüm geometrisi, Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeyleri
dc.description.abstractPurpose: In this research, it is intended to reveal effect of action plans prepared in compliance with 5E learning model in transformation geometry teaching on transformation geometry success of 7th grade students and development of Van Hiele Transformation Geometry levels of thinking.Method: The research is conducted with a class constituted of 28 7th grade students. The lessons are taught by the researcher according to action plans prepared in compliance with 5E learning model for 4 weeks. The method of the research is determined as an action research.Van Hiele Transformation Geometry Levels of Thinking Test and Transformation Geometry Success Test including congruent figures, translation, reflection, rotation transformations are applied to the students before and after study. Data is collected during the application process by study sheets and the researcher's journal. Van Hiele Transformation Geometry Levels of Thinking Test is analyzed by using SPSS program by the help of Wilcoxon Test and Transformation Geometry Success Test bounded groups t-Test. Content analysis method is used in the analysis of the study sheets and the researcher's journal. Results: Analysis results have shown that action plans prepared in compliance with 5E learning model in transformation geometry teaching have increased the students' Van Hiele Transformation Geometry levels of thinking, transformation geometry success and transformation geometry levels of thinking in conformity with transformation geometry gains. Besides, students' motivations and participations being high, being enthusiastic about learning, and their ability to express themselves with the activities prepared within the scope of the action plans during the application process are among the results achieved. Conclusion and Suggestions: This study reveals that action plans prepared in compliance with 5E learning model have increased the students' transformation geometry successes, Van Hiele Transformation Geometry levels of thinking and transformation geometry levels of thinking in compliance with transformation geometry gains. As the flexibility structure of action plans enables changes in teaching process and arrangement of these plans according to feedbacks from the students, it is thought to be effective in transformation geometry.Keywords: 5E learning model, Transformation geometry, Van Hiele Transformation Geometry levels of thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5E öğrenme modeli ile 7. sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi başarı ve Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerinin gelişimi
dc.title.alternativeDevelopment of transformation geometry success and Van Hiele transformation geometry levels of thinking of 7th grade students with 5E learning model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-30
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmVan Hiele geometry
dc.identifier.yokid10196083
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid508292
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess