Search
Now showing items 1-10 of 40
Turizm işletmelerinin finansal risklerden korunma yöntemlerinden faydalanma düzeyi ? Türkiye`de faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(2018-08-06)
Bu tez çalışmasının amacı, turizm işletmelerinin, finansal risklerden korunmasına yönelik geliştirilen yöntemlerden faydalanma düzeylerini tespit etmek ve korunma yöntemleri hakkında önerilerde bulunmaktır.Araştırmada, ...
Turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi; Samsun ili örneği
(2018-08-06)
Küreselleşen dünya ekonomisinde bilgi teknolojisi alanındaki hızlı gelişmeler alışılagelmiş ticaret kavramına farklı bir boyut kazandırmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri ile internet teknolojilerinin birleşmesi ve ...
Turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi; Samsun ili örneği
(2018-08-06)
Küreselleşen dünya ekonomisinde bilgi teknolojisi alanındaki hızlı gelişmeler alışılagelmiş ticaret kavramına farklı bir boyut kazandırmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri ile internet teknolojilerinin birleşmesi ve ...
Turizm sektörü çalışanlarının mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Erzurum konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Turizm endüstrisinin önemli işletme türlerinden birini oluşturan otel işletmelerinde üretimin müşteri ile aynı ortamda gerçekleşmesi, çalışma saatlerinin düzensizliği ve yüz yüze ilişkilerin yoğunluğundan kaynaklanan bir ...
Otel işletmelerinde yenilikçiliğin önündeki engeller ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Bodrum örneği
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin yenilikçiliğin önünde engel olarak gördükleri durumlar ile örgüte olan bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaçla Muğla ...
Algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyet arasındaki ilişkide müşteri memnuniyetinin rolü: Kış koridorunda bir uygulama
(2018-08-06)
Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyeti anlayabilmek ve açıklayabilmek için birçok araştırma yapılmış ve sonucun müşterilerin başlangıçta işletmeden bekledikleri hizmetin gerçekleşip gerçekleşmediği ...
Kişilik özellikleri ile tükenmişlik ve iş doyumu arasındaki ilişkiler: TRA2 bölgesindeki otel işletmeleri çalışanları üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Bu araştırmada, işletmeler tarafından pek önemsenmeyen kişilik kavramının öneminin anlaşılması hedeflenmiş, çalışanların kişilik özelliğine uygun ve doğru işte çalıştırılmasının ön plana çıkarılması ile birlikte, çalışanların ...
Algılanan örgütsel adalet ile örgütsel yabancılaşma arasındaki ilişki: Otel çalışanları üzerinde bir araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışma, otel işletmeleri çalışanlarının işe yabancılaşma düzeyleri ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma örgütsel adaletin dağıtımsal adaleti, işlemsel adaleti ve ...
Turizm sektörü çalışanlarının mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Erzurum konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Turizm endüstrisinin önemli işletme türlerinden birini oluşturan otel işletmelerinde üretimin müşteri ile aynı ortamda gerçekleşmesi, çalışma saatlerinin düzensizliği ve yüz yüze ilişkilerin yoğunluğundan kaynaklanan bir ...
Otel işletmelerinde işten ayrılma niyetinin işgörenlerin performansı üzerine etkisi: Erzurum`daki bakanlık onaylı otel işletmelerinde bir uygulama.
(2018-08-06)
Bu tezin amacı otel işletmelerinde işten ayrılma niyetinin ve bunun en doğal sonucu olan işgören devir hızının işgörenlerin bireysel performansı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Öncelikle otelin tanımı, özellikleri ve ...