Üniversite öğrencilerinin psikososyal gelişim düzeyinin üniversiteye uyumla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesiöğrencilerinin psikososyal gelişim düzeylerini incelemek ve psikososyal gelişimdüzeylerinin üniversiteye uyumunu yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırma,2012 yılında Akdeniz Üniversitesine bağlı Eğitim Fakültesinde öğrenim gören SınıfÖğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Fen ve TeknolojiÖğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği Matematik Öğretmenliği ve Sosyal BilgilerÖğretmenliği bölümlerinin birinci ve ikinci öğretiminde öğrenim gören birinci,ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfı öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya 263 kızöğrenci ve 159 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 422 kişi katılmıştır.Araştırmanın verileri ''Erikson 'un Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeği(EPGDÖ)'' ile ''Üniversite Yaşamı Ölçeği (ÜYO)'' kullanılarak toplanmıştır.Verilerin analizinde cinsiyete göre farklılıkları incelemek için t - Testi, sınıflara göreuyumda farklılık olup olmadığını test etmek için ANOVA uygulanmıştır. Sınıflararasındaki farklılığın kaynağını belirlemek için ise Tukey Testi kullanılmıştır.Araştırmada öğrencilerin psikososyal gelişim dönemlerinin üniversiteye uyumlarınıyordayıp yordamadığı regresyon analizi ile belirlenmiştir. Bu araştırmada anlamlılıkdüzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguları sınıf düzeyine göre değerlendirdiğimizdeuyum düzeyi en yüksek olan sınıfın birinci sınıf, uyum düzeyi en düşük olan sınıfınise dördüncü sınıf olduğu görülmektedir. Ayrıca bu araştırmada; üniversiteöğrencilerinin psikososyal gelişim düzeyi toplam puanlarının üniversite ortamınauyum düzeyini, duygusal uyumunu, kişisel uyumunu ve akademik uyumunuyordadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Psikososyal gelişim, uyum, üniversite yaşamına uyum The ultimate objectives of this research are (1) to determine the AkdenizUniversity Faculty of Education students' level of psychosocial development and (2)to scrutinize whether their level of psychosocial development predicts adaptation tothe university or not. This study was carried out with 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students of daytime andevening education departments of Primary Education, Turkish Language Education,English Language Education, Science and Technology Education, PreschoolEducation, Mathematics Education and Social Studies Education at the AkdenizUniversity in 2012. The research was conducted on the 263 female and 159 male students. In total 422students participated in the survey. The survey's data were collected by using''Erikson's Psychosocial Development Stages Questionnaire (EPDSQ)'' and''University of Life Scale (ULS)''. To examine differences by gender in the analysisof data t- Test and to analyze the differences between the classes, ANOVAtechniques were used. To find the source of the differences between the classesTukey test was used. In the Survey, whether the students' psychosocial developmentperiods of adaptation to the university are predicted or not are determined by usingregression analyses. In this study, the level of significance was accepted as .05. When the findings obtained from the research are considered according to theclass level, it is observed that the 1st class students' compliance level is the highest,the 4th class students' compliance level is the lowest. In addition, in this research, it isfound that total points of university students' psychosocial development level predictthe compatibility level to the university environment, emotional adjustment, personalharmony and academic compliance.Keywords: Psychosocial development, adaptation, adjustment to university life
Collections