dc.contributor.advisor | Kıranlı Güngör, Semra | |
dc.contributor.author | Özdemir, Erkin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:39:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:39:38Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403919 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, örgütün yapısal unsurlarının bir Yükseköğretim kurumunda görev yapan akademik personelin örgüt kültürü algıları üzerindeki yansımasının nasıl olduğunun belirlenmesidir. Yöntem:. Bu araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemi temelinde olgubilim deseni kullanılmış olup; gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme, mecaz ve doküman incelemesi olmak üzere dört farklı veri toplama tekniği kullanılarak veri çeşitlemesi yapılmıştır. Veriler İç Anadolu Bölgesi'nde yer alan bir Devlet Üniversitesi'ne bağlı bir Yabancı Diller Yüksekokulu'nun bir bölümünde görev yapan akademik ve idari personelden toplanmış, elde edilen veriler betimsel bir yaklaşımla analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Bulgular: İncelenen kurumda örgüt kültürü üzerinde etkili olan yapısal değişkenler, eşgüdüm, standardizasyon, uzmanlaşma, hiyerarşik yapı, denetim mekanizmaları ve çalışma ortamı olarak tespit edilmiştir. Çalışmada tespit edilmiş olan yapısal değişkenlerin örgütün kültürü üzerinde oldukça etkili olduğu bulunmuştur.Sonuç ve Öneriler:. Örgüt kültürünün, örgütün yapısal değişkenlerinden nasıl etkilendiğinin araştırıldığı bu çalışmada, eşgüdüm, standardizasyon, uzmanlaşma, hiyerarşik yapı, denetim mekanizmaları ve çalışma ortamı gibi yapısal unsurların incelenen örgütün kültürünü üzerinde belirgin yansımaları olduğu sonucuna varılmıştır. Buradan hareketle, yükseköğretim kurumlarının farklı özelliklerinin örgüt kültürüne yansımaları üzerine derinlemesine veriler sağlayacak nitel çalışmalar yapılması önerilebilir.Anahtar kelimeler: Yapısal çerçeve, Örgüt kültürü, Yükseköğretim, Nitel araştırma, Olgubilim | |
dc.description.abstract | Purpose: The purpose of this study is to reveal the reflections of structural variables on academic staff's perceptions of organizational culture at a higher education institution.Method: In this research, phenomenology – a qualitative research design – was utilized, and four different data collection techniques were used: semi-structured interviews, observation, metaphor and document analysis. Data was collected at a Foreign Languages Department of a State University in Central Anatolia Region, Turkey. Only academic staff were involved in data provision process. Descriptive analysis approach was used to reach the findings.Results: Coordination, standardization, specialization, hierarchy, control mechanisms, and working conditions were found as effective factors. These structural components were found to be very effective on organizational culture.Conclusion and Suggestions: The extend that how organizational culture is affected by structural framework of the organization was the main concern of the research, and it was found that structural components like coordination, standardization, specialization, hierarchy, control mechanisms, and working conditions have prominent reflections on the organization's culture. Therefore, conducting qualitative studies on other frameworks of higher education organizations can be suggested.Keywords: Structural framework, Organizational culture, Higher education, Qualitative research, Phenomenology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Örgüt kültürünün bir yükseköğretim kurumunda yapısal değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of organizational culture through structural variables at a higher education institution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-31 | |
dc.contributor.department | Yükseköğretimin Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | High school | |
dc.subject.ytm | University personnel | |
dc.subject.ytm | Organizational structure | |
dc.subject.ytm | Structural change | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.identifier.yokid | 10213509 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 525845 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Yükseköğretim Bilim Dalı | |