dc.contributor.advisor | Çubukçu, Zühal | |
dc.contributor.author | Çeliker Ercan, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:39:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:39:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403887 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin yedinci sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygularken eğilim gösterdikleri yaklaşımları ortaya çıkarmak ve programın uygulanmasına yönelik öğretmen yaklaşımlarının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyon ve akademik başarı düzeylerine etkisini belirlemektir.Yöntem: Karma desende tasarlanan araştırmanın nitel çalışma grubunu maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemleri ile belirlenen 14 İngilizce öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarında öğrenim gören ortaokul yedinci sınıf öğrencileri oluştururken, nicel çalışma grubunu ortaokul yedinci sınıflarda öğretim yapan 181 İngilizce öğretmeni ve yine bu öğretmenlerin sınıflarında öğrenim gören 4342 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri gözlem, görüşme ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında ise Öğretmenlerin Program Uygulama Yaklaşımları Ölçeği, Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği'nin güdülenme boyutu ve öğrencilerin İngilizce dersi sınavından aldıkları puanlar kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden faydalanılırken, nicel veriler betimsel istatistikler, t-testi, tek yönlü ANOVA, Welsh ve Brown-Forsythe testleri, korelasyon analizi, basit ve çoklu regresyon analizleri yardımıyla çözümlenmiştir.Bulgular: Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıflarında programı uygularken programa bağlılık, programın uyarlanması ve programın tasarlanması olmak üzere temelde üç farklı yaklaşım sergilediklerini göstermiştir. Öğretmenler genellikle her bir yaklaşım altında öğrenci odaklı ve sınav odaklı uygulamalara yer vermektedirler. Fakat programın uyarlanması yaklaşımı altındaki sınav odaklı ve öğrenci odaklı uygulamalar öğretmenlerin benimsedikleri felsefe açısından önemli farklılıklar göstermektedir. Öğretmenlerin program uygulama yaklaşımlarının öğrenci üzerindeki etkileri incelendiğinde, programa bağlılık ve sınav odaklı uyarlama yaklaşımlarına eğilim gösteren öğretmenlerin, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyon ve akademik başarı düzeyleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olmadıkları görülmüştür. Diğer taraftan program materyallerinde öğrenci odaklı uyarlamalara yer veren öğretmenler, öğrencilerin derse yönelik motivasyonlarının ve akademik başarı düzeylerinin artmasına olumlu yönde katkı sağlamaktadırlar. Programın tasarlanması yaklaşımına eğilim gösteren öğretmenler ise öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilerken, derse yönelik motivasyonlarını belirli durumlarda etkilemektedirler.Sonuç ve Öneriler: Öğretmenlerin program materyallerini sınıflarında uygularken öğrenci ilgi, ihtiyaç ve seviyelerini dikkate alarak uyarlamalar yapmaları öğrencilerin derse yönelik motivasyonlarını arttırmakta, öğrenme ve akademik başarı düzeylerini olumlu yönde etkilemektedir. Hem öğretmenler hem de öğrenciler program materyallerindeki içerik ve etkinliklerin sıkıcı, yetersiz olduğunu ve öğrenci seviyesine uygun olmadığını belirtmişlerdir. Program materyallerindeki bu sorunları gidermek adına sınıfta program materyalleri dışında bir kaynağa yer verilmesi ve öğrenci özellikleri doğrultusunda ekstra etkinlikler yapılması öğrencilerin derse olan motivasyonlarını ve öğrenme düzeylerini arttırmaktadır. Bu nedenle, resmi öğretim programını sınıflarında uygularken program materyalleri olan ders kitaplarına sıkı sıkıya bağlı kalmaları konusunda öğretmenlere baskı yapılmamalıdır. Öğretmenler programın yapılandırmacı felsefesine uygun bir şekilde program materyallerini sınıflarında uygularken öğrenci özellikleri doğrultusunda nasıl uyarlamalar yapabilecekleri konusunda bilgilendirilmelidirler.Anahtar kelimeler: Programın uygulanması, Program uygulama yaklaşımları, İngilizce öğretim programı, Motivasyon, Akademik başarı. | |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this study is to identify the curriculum implementation approaches of secondary school English teachers and to examine the effect of these approaches on students' academic success and motivation towards English.Method: This research was designed as a mixed-method study. The quantitative study group consists of 181 secondary school English teachers and 4342 secondary school seventh grade students while 14 English teachers and students studying in the classes of these teachers form the qualitative study group. In determination of the qualitative study group, maximum variation and criterion sampling was used. The qualitative data of the study was obtained by observations, interviews, document analysis techniques and analyzed by content analysis. On the other hand, Teachers' Curriculum Implementation Approaches Scale and the motivation dimension of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire and students English exam scores were used to get the quantitative data. Descriptive statistics, t-test, one-way ANOVA, Welsh and Brown-Forsthe tests, correlation, simple linear regression and multiple regression analyses were used to analyze the quantitative data.Results: Study results indicated that English teachers have basically three different approaches while implementing the curriculum: curriculum fidelity, curriculum adaptation and and curriculum design. In each three approaches teachers make student-based and exam-based implementations. However, under the curriculum adaptation approach, the student-based and exam-based adaptations made by teachers during their implementations are philosophically so different from each other that they worth mentioning under a different sub-title as student-based adaptation and exam-based adaptation. When the effects of teachers' curriculum implementation approaches on students were examined, it was seen that teachers who showed a tendency to curriculum fidelity and exam-based adaptation approaches did not have a significant effect on the motivation and academic success of the students. On the other hand, teachers who make student-based adaptations in the curriculum materials contribute positively to the motivation and academic success of the students. The teachers who tend to design the curriculum have positive effects on the academic success of the students and affect their motivation for the course in certain situations.Conclusion and Suggestions: As a result, teachers who make adaptations considering students' levels, needs and interests while applying curriculum materials in their classrooms increase the motivation of their students towards the lesson and affect their learning and academic success in a positive way. Both teachers and students stated that the content and activities in the curriculum materials were boring, insufficient and not suitable for the student level. In order to solve these problems in the curriculum materials, the use of a source other than curriculum materials in the classroom and supplying extra activities in line with the student characteristics help teachers to increase their students' motivation and learning level. Therefore, teachers should not be pressured to adhere strictly to the curriculum materials while implementing the curriculum in their classrooms. Teachers should be informed about how to adapt the curriculum materials in their classroom in accordance with the characteristics of their students.Keywords: Curriculum implementation, Curriculum implementation approaches, English curriculum, Motivation, Academic success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin program uygulama yaklaşımlarının öğrencilerin motivasyonlarına ve akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of secondary school English teachers' curriculum implementation approaches on students' motivation and academic success | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching practices | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 10143077 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557339 | |
dc.description.pages | 230 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |