Show simple item record

dc.contributor.advisorÇubukçu, Zühal
dc.contributor.authorGül, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:39:11Z
dc.date.available2020-12-29T11:39:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403851
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, güncellenen 5. sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini toplamaktır. Güncellenen program, programın amaçları, içeriği, etkinlikleri, araç gereçleri ve değerlendirme yöntemleri dikkate alınarak incelenmiştir. Öğretmenler, programın güçlü ve zayıf yönlerini belirtmiş ayrıca programı iyileştirmek için önerilerde bulunmuşlardır. Yöntem: Bu tez nitel bir çalışmadır. Eskişehir ilinde bulunan MEB tarafından belirlenmiş 2 pilot okulda çalışan 3 İngilizce öğretmeni ile yapılan görüşmeler sonucunda veriler ortaya çıkmıştır. Toplanan verilerin analizi için olgubilim metodu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya göre öğretmenler, 2018 programının amacını, içeriğini ve kazanımlarını faydalı bulmaktayken teknik alt yapı eksikliği, velilerin zamanında bilgilendirilmemesi, konuların sıkıştırılması ve hizmet içi eğitimin yetersiz olması gibi sorunları programın aksayan yönleri olarak belirtmişlerdir.Sonuç ve Öneriler: Öğretmenler sonuç olarak; programın gerekliliklerini yerine getirmek için teknolojik donanımların iyileştirilmesini, hizmet içi eğitimin arttırılmasını, kaynakların yeterli düzeye çıkartılmasını ve materyallerin geliştirilmesini önermişlerdir.Anahtar kelimeler: Öğretim programı, Program değerlendirme, İngilizce dersi
dc.description.abstractPurpose: This study investigates teachers' views on middle school 5th grades English language teaching curriculum. Objectives, content, activities, materials, equipment and assessment techniques which are the basic components of the curriculum are taken into account while criticizing. Beside it, teachers make comment on the weaknesses and strengths of the program. They also make suggestions to improve the curriculum.Method: This research is a sample of qualitative research method. In this method the data is collected through interviews of 3 English Language teachers which are working at 2 pilot schools in Eskişehir. Phenomenological method is applied to analyze the data.Results: As a result of the research, teachers state that they appreciate the curriculum's main idea and they also emphasize that the new curriculum is satisfactory by means of acquisition, content and activities but there are still some deficiencies in curriculum which are stemming from technical infrastructures, parent participation, lack of in-service training, intense content and so on.Conclusion and Suggestions: As a conclusion, teachers suggest to have materials which are published by native authors. They demand in-service trainings, technical equipment in classrooms and adequate materials. Keywords: Curriculum, Program evaluation, English language courseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programa ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternative5th grades English language curriculum and the views of English language teachers about it
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnriched education program
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmActuality
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram development
dc.identifier.yokid10216315
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557376
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess