2013-2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum temalı lisansüstü tezlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demirci, Cavide | |
dc.contributor.author | Piçakçi, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:38:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:38:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403814 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkiye'de 2013-2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bir bilimsel araştırmada bulunması gereken temel unsurlar bağlamında incelenerek değerlendirilmesidir.Yöntem: Araştırmada, 2013 ile 2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum alanında yayımlanmış lisansüstü tezlerin incelemesini yapmak amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yönteminden biri olan durum çalışması deseninden tek durum deseni türü kullanılmıştır.Bulgular: İncelenen çalışmaların tamamında araştırma probleminin ve yönteminin belirtildiği, tezlerin amaçlarının ifade edildiği, evren ve örnekleme yer verildiği saptanmıştır. Tezlerin araştırma modeli seçimine bakıldığında en çok ilişkisel çalışmanın tercih edildiği görülmüştür. Belirtilen yıllar arasında ölçek, en fazla tercih edilen veri toplama aracı olmuştur. Tek faktörlü ANOVA ve t-testi ise veri analiz tekniği olarak sıklıkla kullanılmıştır. Geçerlilik belirleme tekniği olarak açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi tercih edilirken; güvenilirlik tekniği olarak Cronbach Alpha yöntemine sıkça başvurulmuştur.Sonuç ve Öneriler: Araştırmalarda kullanılan evren-örneklem, model (desen), veri toplama aracı ve veri analiz tekniklerinin çeşitlendirilmesi ve bu konu kapsamında yapılacak çalışmaların düzenli aralıklarla tez konusu olarak tercih edilmesi önerilmiştir.Anahtar kelimeler: Öğretmenlik mesleği, Tutum, Mesleğe yönelik tutum | |
dc.description.abstract | Purpose: The purpose of this study is to analyze and evaluate the postgraduate thesis that are published among 2013-2018 in the areas of attitudes towards teacher's professional development on the basis of elements that should be in context.Method: In this study, it was aimed to use qualitative research method in order to examine the postgraduate thesis published in the field of attitudes towards teaching profession between the years of 2013 and 2018. The single case study is used as one of the types of qualitative research methods.Results: In all of the studies reviewed, the research problem and method are specified, the aim of study is expressed, population and sample are presented. Looking at the selection of research model of the thesis, it is seen that relational studies has been preferred. Scale in the specified years range has been the most used data collection tool. One-way ANOVA and t-test has been frequently used as a data analysis technique. As a validation technique, exploratory and validator factor analysis has been preferred and as a reliability technique Cronbach Alpha has been frequently used.Conclusion and Suggestions: In this study, it is suggested that the research about the population and sample, pattern and data collection tool and diversification of these data collection tool should be preferred as a thesis subject with regular intervals.Keywords: Teaching profession, Attitude, Attitude towards profession. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2013-2018 yılları arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum temalı lisansüstü tezlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis study on postgraduate thesis themed on attitudes towards teaching profession between 2013-2018 years | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257790 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577582 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |