Farklı ülkelerden 11 - 13 yaş aralığındaki öğrencilerin bilim ve bilim insanı hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye, İtalya, İngiltere, Slovenya, Polonya ve Estonya'dan 11-13 yaş aralığında bulunan öğrencilerin bilim ve bilim insanına ait algılarının tespit edilmesidir. Araştırma, nitel araştırma türlerinden olgubilim yaklaşımı ile desenlendirilmiştir. Araştırma, Türkiye, İtalya, İngiltere, Slovenya, Polonya ve Estonya'dan 11-13 yaş aralığındaki 150 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bilim İnsanına ilişkin öğrenci algılarının tespit edilmesi için, `bir bilim insanı çiz (DAST) ve bilim insanı kavram çarkı`, bilim ile ilgili algının tespit edilmesi için, `açık uçlu soru` kullanılmış ve veriler 2014 yılı içerisinde toplanmıştır. Bilim insanı ve bilim insanının özelliklerine ait verilerin değerlendirilmesi sonucunda farklı ülkelerdeki öğrencilerin bilim insanı hakkında benzer basmakalıp algıya sahip oldukları tespit edilmiştir. Ancak bu basmakalıp algılar oransal olarak ülkeler arasında farklılık göstermektedir. Her ne kadar öğrenciler bilim insanı hakkında olumlu algıya sahip olsalar da bilim insanının toplumsal sorumluluğu ile etik değerlerine ilişkin yeterli düzeyde bir algı oluşmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilere yöneltilen bilim algısına ilişkin açık uçlu soruya verilen cevapların değerlendirilmesi sonucunda, araştırmaya katılan ülkeler arasında belirgin farklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin bilim ve bilim insanına ilişkin algıları ile PISA sınav sonuçlarında aldıkları test puanları ülkeler arasında karşılaştırılmış, basmakalıp algı oranı ile PISA başarısı arasında bir ilişki saptanmamıştır. The main aim of this study is to identify students' perception of science and scientists from Turkey, Italy, England, Slovenia, Poland and Estonia. The study is designed with the phenomenological approach which is type of qualitative research and carried out participation of 150 students from Turkey, Italy, England, Slovenia, Poland and Estonia. `Draw-a-Scientist Test (DAST), Roundhouse Diagrams of Scientist` and `open-ended question` were used as instruments of data collection in this study which is conducted during 2014 to identify students' perceptions of Scientist.The results, obtained from the evaluation of the data, indicated that students have similar stereotypical perceptions about the scientists, but these stereotypical perceptions show differences between the countries. While students have positive perceptions about the scientists, the results indicated the students have not enough perceptions about the social responsibilities of scientists in society and ethical values of scientists. Significant differences detected from the students' definition of science after the evaluation of the open-ended question. The knowledge of the students about the science, and its dimensions and nature of science dramatically shows huge differences between countries.Other aspects of the results indicated that there is not any statistically significant correlation between the level of scientific tests points of PISA and the level of stereotypical perceptions of the students.
Collections