Eğitim kurumlarında e-demokrasinin uygulanabilirliğine yönelik Antalya merkez ilçelerdeki öğretmenlerin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin e-demokrasinin okullarda uygulanabilirliği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin e-demokrasinin okullarda uygulanabilirliğine yönelik algıları; cinsiyet, görev yeri, eğitim düzeyi, facebook ve twitter kullanım durumları, günlük ortalama internet kullanım süreleri, temel bilgisayar kullanım becerileri, temel internet kullanım becerileri, öğretmenlik mesleğine yönelik ilgi düzeyleri, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik ilgi düzeyleri, katılımcı demokrasinin Türkiye'deki gerçekleşme düzeyine yönelik algıları ve sanal ortamda paylaşımda bulunma durumlarına göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2013–2014 eğitim-öğretim yılı II. yarıyılında, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Antalya Merkez ilçelerde (Muratpaşa, Kepez, Konyaaltı, Döşemealtı ve Aksu) yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 933 öğretmen dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak çalışma kaspamında geliştirilen ve beşli likerte göre yanıtalanan 26 maddelik e-demokrasinin uygulanabilirliği etkileyen faktörlere yönelik maddelerden oluşan bir anket kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre temel bilgisayar kullanımı ve temel internet kullanımı açısından katılımcıların çoğunluğu kendisini orta düzeyde tanımlamışlardır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yaklaşık yarısının e-demokrasinin okullarda yöneticilere görüş beyan etme düzeyinde uygulanabileceğine inandıkları tespit edilmiştir. Türkiye'de katılımcı demokrasinin sıklıkla uygulandığına inanan öğretmenlerin, temel bilgisayar kullanım becerisi iyi olan öğretmenlerin, interneti daha sık kullanan öğretmenlerin, twitter ve facebook kullananların ve erkek öğretmenlerin okullarda e-demokrasinin uygulanabilirliğine ilişkin inançlarının daha yüksek olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: e-demokrasi, eğitim yönetimi, demokrasi, öğretmen, katılımcı demokrasi, sosyal bilgiler, yönetişim, internet. The aim of the present study was to determine the perceptions of the teachers about the applicability of e-democracy in schools. The beliefs of teachers on the applicability of e-democracy were studied through the gender, school level (i.e. primary school), education level, status of facebook and twitter use, internet use frequency, internet and computer use skills, interest in teaching proffesion, computer and internet use, paticipatory democracy, and sharing online. The participants of the study were the teachers who work in the elementary, middle and high schools of Antalya city center (Muratpaşa, Kepez, Konyaaltı, Döşemealtı and Aksu) during the spring semester of 2013-2014 academic years. Nine hundred and thirty three teachers were included into the study. A 26-item questionnaire that was developed within the scope of the study was administered to gather data. According to the findings, most of the participants were with avarege internet use skills. Nearly half of the participants pointed out that e-democracy could be used as a tool for delivering opinions to the administers rather than participation in decesion-making process. Findings showed that participants with the perception of high level of participatory democracy in Turkey, high level computer use skills, using internet frequently, using facebook and twitter, and males were more likely in favor of the applicibility of e-democracy within the educational contextKey Words: e-democracy, educational administration, democracy, teachers, participatorydemocracy, social studies, internet
Collections