Ortaöğretim öğrenme-öğretme süreçlerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle bütünleştirilmesinde karşılaşılan problemler ve çözüm yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesinde var olan durumda karşılaşılan problemlerin tespiti ve bunların çözümüne ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin incelenmesidir. Durum çalışması kullanılarak yapılan araştırma kapsamında veri toplama süreci 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Antalya İli'nde FATİH Projesi'nin tamamlandığı üç ortaöğretim kurumunda görev yapmakta olan öğretmen ve yöneticilerin katılımıyla yürütülmüştür. Araştırmanın verileri; doküman incelemesi, alan gözlemleri, öğretmen-yönetici görüşmeleri ve Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımlarını Belirlemeye Yönelik Anket Formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada temel betimleyici istatistik işlemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler öğretim için gerekli BİT donanımlarına yeterli düzeyde erişim sağlandığı görüşündedir. Yöneticilerin öğretimde BİT kullanımına yönelik sağladıkları kurumsal desteği yeterli gördükleri ve öğretmenlerden bu konuda yüksek beklentilerinin olduğu anlaşılmıştır. BİT'i öğretimle bütünleştirme sürecinde karşılaşılan sorunlar; akıllı tahta ve tabletlerin kullanışlılığı, uygun materyallerin seçimi ve öğrencilerin bu donanımları amacı dışında kullanımları ile ilişkilendirilmiştir. Bulgular doğrultusunda; BİT donanımlarından kaynaklanan teknik sorunların giderilmesi, öğretim programları ve mesleki gelişim programlarında değişiklikler yapılması, paydaşların bilinçlendirilmesi için öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Bilgi ve İletişim Teknolojileri, öğrenme-öğretme süreçleri, problemler, çözümler The main purpose of this study was to investigate the problems the teachers and school administrators faced, and according to their views, the revealed solutions by describing the existing situation of the integration of Information and Communication Technologies into learning and teaching processes. In the scope of this research by using qualitative case study, the data collection process was conducted with teachers and administrators working in three high schools in Antalya in which the FATİH Project was completed. The data were gathered by the document analysis, field observation, interview schedules and Questionnare of ICT Usage of Teachers. In the analysis of data, simple descriptive statistical techniques were used. According to results acquired from research, teachers thought that they gained access to ICT hardwares adequately. It was understood that school administrators thought they provided enough institutional support to be used ICT and had high expectations in this regard. The problems about integration ICT with instruction were related to the usefullness of smart board and tablets, selection of appropriate materials and students' tablets misuse. In accordance with this data, resolution of technical problems arising ICT equipments, being made changes about curriculum and professional development programs, raising awareness of shareholders were suggested.Keywords: Information and Communication Technology, learning and teaching processes, problems, solutions.
Collections