İlkokul öğrencilerinin internet bağımlılığı sürecine ilişkin bir durum çalışması
dc.contributor.advisor | Karahan, Engin | |
dc.contributor.author | Topaloğlu, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:37:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:37:51Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403654 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, çocuk ve gençler arasında bilgiye ulaşmada kolaylık sağlayan en temel araçların başında internet gelmektedir. İnternetin, çaba sarf etmeden pek çok bilgiye kolaylıkla ulaşım olanağı tanıması, kendilerini rahatlıkla ifade edebilecekleri sınırsız bir ortam imkanı sunması, yüz yüze iletişim kurmasına gerek kalmadan sosyalleşmesine yardımcı olması, denetimden uzak daha özgür bir ortam sağlaması açısından çocuklar ve gençler arasında kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır. İnternetin bilinçli kullanımı pek çok fayda sağlamasına rağmen, bilinçsiz kullanımı ise kişilerde pek çok sosyal ve psikolojik sorunlar doğurabilmektedir. Günlük internette geçirdiği zamanı sınırlayamayan çocuklarda bu durum, akademik başarısızlığa, kişilerarası ilişkilerde zayıflığa, problem çözme becerilerinde sorunlar ortaya çıkmasına neden olmaktadır. İnternet bağımlılığının önüne geçebilmek ve bu durumu kontrol altına almak için , okullarda öğretim programlarında da internet bağımlılığına yer verilmekte bu konuda öğretmen ve öğrenciler bilinçlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmada internet bağımlığı durumunu farklı boyutlardan ele almak amacıyla öğretmen, öğrenci ve velilerle yapılan görüşmelere ek olarak,döküman incelemesi ile internet bağımlılığı sürecine ilişkin durum çalışması yapılması amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | t facilitate the access to information among children and young people. The use of the Internet is rapidly becoming widespread among children and young people in order to provide easy access to a lot of information without any effort, to provide an unlimited environment where they can express themselves easily, to help them socialize without having to communicate face to face, and to provide a more free environment without supervision. Although the conscious use of the internet provides many benefits, the unconscious use of the internet can cause many social and psychological problems. In children who cannot limit the time they spend on the internet daily, this leads to academic failure, interpersonal relations and problems in problem solving skills. In order to prevent internet addiction and control this situation, internet addiction is also included in the curriculum in schools and teachers and students are tried to raise awareness on this issue. In this direction, in this study, in addition to interviews with teachers, students and parents in order to deal with internet addiction from different dimensions, it is aimed to conduct document case study and internet addiction process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin internet bağımlılığı sürecine ilişkin bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | A case study regarding the primary school students' internet addiction process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10296654 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 635674 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |