Elazığ ilindeki işitme engelli ve işitme engeli bulunmayan bireylerin fiziksel parametrelerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Elazığ ilindeki işitme engelli bireyler ile işitme engeli bulunmayan bireylerin bazı fiziksel parametrelerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmamızda elde ettiğimiz bulgular dahilinde grupların fiziksel özellikleri ve fiziksel parametreleri karşılaştırılarak incelenmiştir.Çalışmaya, 9. ve 10. sınıfta eğitim gören toplam 40 erkek sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Sporcuların 20 tanesi spor yapan işitme engelli sporcular ve 20 tanesini de işitme engeli olmayan sporcular oluşturmuştur. İşitme engelli sporcular, Elazığ İşitme Engelliler Okulunda eğitim gören öğrencilerden seçildi. İşitme engelline sahip olmayan öğrenciler ise Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi sporcu öğrencilerinden seçilmiştir. Sporculara uygulanan parametreler; Boy ve Vücut Ağırlığı, Beden Kitle İndeksi (BKI), Nabız ölçümleri, Dikey Sıçrama testi, Esneklik testi, Denge testi, 10 metre sürat testi, Sağ ve Sol el pençe kuvveti, Durarak Uzun atlama ve Anaerobik Güç ölçümlerinden oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizlerinin yapılmasında SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkların tespitinde bağımsız gruplar için Independent Samples `t` testi kullanılmıştır.Sonuç olarak; İşitme engelli ve işitme engelli olmayan aktif spor yapan lise öğrencilerinin fiziksel parametreleri karşılaştırıldığında, İşitme engelli olmayan öğrencilerin Dinlenik nabız, sürat ve denge becerilerinin daha iyi, işitme engelli olan öğrencilerin Sol el-pençe kuvvetinin daha yüksek olduğu, Esneklik, Sağ el-pençe kuvveti, Durarak uzun atlama, Dikey sıçrama ve Anaerobik Güç ölçümleri arasında anlamlı bir farklılığın bulunmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: İşitme Engelli, Fiziksel Parametre, Spor… In this study; It is aimed to compare some physical parameters of hearing-impaired individuals in Elazığ and those who are not hearing impaired. The findings of our study were examined by comparing the physical properties and physical parameters of the groups.A total of 40 male athletes trained in 9th and 10th classes voluntarily participated in the study. 20 of the athletes were hearing-disabled athletes and 20 were hearing-disabled athletes. Hearing-disabled athletes were selected from the students who attended Elazığ Hearing Impaired School. Mehmet Akif Ersoy Anatolian High School athletes were selected as non-hearing students. Parameters applied to sportsmen; Body and Body Weight, Body Mass Index (BMI), Pulse Measurements, Vertical Bounce Test, Flexibility Test, Balance Test, 10 meter Speed Test, Right and Left Hand Paw Force, Stopping Long Jump and Anaerobic Power Measurements. SPSS 22.0 package program was used for statistical analysis of the data. Independent Samples '' t '' test was used for independent groups in determining differences between groups.As a result; When the physical parameters of hearing-disabled and non-hearing impaired active high school students are compared, it is seen that the hearing impaired, speed and balance skills of the non-hearing impaired students are better, the left hand-paw strength of the hearing impaired students is higher, It can be said that there is no significant difference between standing-up long jump, Vertical jump and Anaerobic Power measurements.Keywords: Hearing Disabled, Physical Parameters, Sports…
Collections