Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına yönetici seçme ve atamaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşlerinin değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, 10 Haziran 2014 tarihli `Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmelik` çerçevesinde bundan böyle okul ve kurum yöneticiliklerine yapılacak atamalarda dikkate alınması gereken ilkeler, adaylarda aranacak özellikler, atama sürecinde aranan ölçütler ve yaşanan uygulamalarla ilgili görüşleri tespit etmek ve değerlendirmektir.Araştırma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Toros Meslek Lisesi bünyesinde görev yapmakta olan 5 yönetici, 10 öğretmen ve bu kurumun velilerinden olan 5 veli oluşturmuştur. Bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu ile yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Veriler frekans analizi, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçları şu şekilde sıralanabilir:Eğitim kurumlarına yönetici olarak atanacakların seçilmesi ve atanmasına yönelik olarak;Eğitim Yöneticilerinin Atama Yönetmeliğinde yapılan değişiklikler yönetici, öğretmen ve veliler tarafından olumsuz bulunmuştur. Yönetici seçiminin mülakat yöntemi ile yapılmasının tamamen siyasi amaçla yapıldığı, hakkaniyetle yapılmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir. Yönetici, öğretmen ve veliler tecrübe sahibi, yüksek lisans ya da doktora mezunu, yabancı dil bilen, iletişim becerisi yüksek, lider, adil, demokratik, vizyon sahibi, teknolojiye ve mevzuata hakim, yeniliğe açık, başarı odaklı yöneticiler görmek istediklerini belirtmişlerdir. Yapılan atamaların adil olmadığı, adil olabilmesi için seçimin objektif yapılması gerektiği, objektiflik için de mülakatın yazılı bir sınavdan sonra yapılması gerektiği görüşleri ağırlıktadır. Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, okul müdürü seçimi, mülakat The main aim of this study is to evaluate and identify the opinions about the execution and criterion which is looked in the process of assignment, the quality of the candidate and the principles to be considered for assignments to be made to the school principal according to the by-laws of 10 June, 2014Research was conducted with qualitative research methods. In the scope of study, interviews were conducted with 5 school administrations, 10 teachers in Toros Vocational High school in Kepez and 5 parents of students in that school. Semi-structured interview forms were used in this research. Research data were collected using the form developed by the researcher and face to face interview method. The datas were analyzed by frequency analysis, descriptive analysis, and content analysis methods. The results of research are given in the following :In order to be appointed and chosen as managers of educational institutions:The change to be made in the by-laws assignment of Educational Administrator Regulation are found negative by principal, teachers and parents. They have reported that principals' selection was made with oral exam for the purpose of political. Principals, teachers and parent define that they want to see the aprincipals having experience, masters or doctoral degree, knowing foreign languages, highly communicative, a leader, fair, democratic, having vision, innovation and success-oriented. They have reported that the assignments to be made weren't fair; for fair assignments, the selection should be objective; for being objective, the oral-exam should be written exam.Keywords: School administrators, Principal selection, Interview.
Collections