Fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile ilköğretim bölümlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inançları arasındasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu durumu çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışmanın örneklemini, 2016-2017 güz dönemi akademik yılında Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 4. sınıf İlköğretim Bölümü öğretmen adayları ve 1. 2. 3. ve 4. sınıf Fen Bilgisi öğretmeni olmak üzere toplam 505 öğretmen adayından oluşmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Tschannen-Moran ve Woolfok Hoy (2001) tarafından geliştirilen `Öğretmen Özyeterlik Ölçeği` ve Üstüner (2006) tarafından geliştirilen `Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına ait verilerin analizinde Betimsel analizler, Tek yönlü ANOVA, bağımsız gruplar t-Testi ve Pearson Korelasyondan yararlanılmıştır.Bu çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri cinsiyet, yaş, mezun olunan lise, akademik başarı (gano), bölüm, yaşadığı yer değişkenlerine ait anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inancı, cinsiyet ve akademik başarı (gano) açısından anlamlı bir farkın olduğu; yaş, mezun olunan lise, bölüm ve yaşadığı yer değişkenleri açısından anlamlı bir fark olmadığı sonucu çıkmıştır. Son olarak, öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inancı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inancı arasında negatif orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır (r=-392).Anahtar Kelimeler: Öz-yeterlik, Öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik, Tutum The purpose of this study was to investigate the relationships between teachers candidates' self-efficacy belief and their attitudes towards teaching proffesion and this situation examined various variables. Sampling of this study consist of 505 (Female: 383, Male: 122) 4th grade Primary Deparment teachers candidates and 1st, 2nd, 3rd and 4th grade Science teachers candidates, in 2016-2017 Fall Semester academic years studying at Education Faculty of Akdeniz University.This study was used by `Teacher Self-efficaay Scale` which was developed by Tschannen- Moran and Hoy (2001) and into Turkish by Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2003) and also `Attitude Scale Towards Teaching Profession` which was developed by Üstüner (2006). To data analysis belonging to teacher candidates have been used from descriptive analysis, one-way ANOVA, independent samples t-test and Pearson Correlation.Result of this study revealed that teacher candidates' self-efficacy beliefs didn't differ significantly in terms of gender, age, graduated high school, academic achievement (GPA), depertment, place of residence. Also, resulf of this study revealed that teacher candidates' attitude beliefs differ gender and academic achievement (GPA) but didn't differ age, graduated high school, depertment, place of residence. Lastly, moderate but negative correlation was found between teachers candidates' self-efficacy belief and their attitudes towards teaching proffesion.Keywords: Self-Efficiency, Self-Efficacy Towards Teaching Profession, Attitude
Collections