Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personel ve spor eğitimi gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, karma yöntem (nicel ve nitel yöntem) uygulanarak, yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve bu kurumlarda görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır.Nicel yöntemde araştırma deseni olarak ilişkisel tarama türü tercih edilmiştir. Nitel yöntemde ise olgubilim (fenomenoloji) araştırmasıyla desenlenmiş ve görüşme tekniği kullanılmıştır.Spor eğitimi alan öğrencilere (N=1198), Wilkinson ve ark. (2010) tarafından geliştirilen ve Haznedar (2012) tarafından Türkçe'ye uyarlanan, geçerlilik/güvenirlik çalışması yapılmış `E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (EÖYT)` uygulanmıştır. Elde edilen verilerle SPSS 22.0 paket programı kullanılarak, ilk olarak EÖYT ölçeğinin ve alt boyutlarda elde edilen verilerin normallik varsayımını gerçekleştirip gerçekleştirmediğini görmek için normallik testi yapılmış ve sonucunda parametrik ve non-parametrik analizler yapılmıştır.Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelle (N=20) ise yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi nitel içerik analiz süreçleriyle yürütülmüş ve çıkan durumun modellenmesi ise QSR NVIVO-10 programıyla yapılmıştır.Spor eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarında; EÖYT ölçeğinde ve e-öğrenmeye Yatkınlık (EÖY) alt boyutunda cinsiyet değişkeninde, E-öğrenmeye Yatkınlık (EÖY) alt boyutunda medeni durum ve öğrencilerin eğitim aldıkları bölüm değişkenine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Akademik personelin görüşleri doğrultusunda ise akademik personele e-öğrenmeyle ilgili detaylı bir eğitim verilmesi gerçeği ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, akademik personelin ve öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik görüşlerine göre spor eğitim kurumların gerekli donanım ve alt yapının yanında, uzaktan eğitimle ilgili detaylı bir eğitim verilmesi gereği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler : Uzaktan Eğitim, Spor Eğitimi, Yükseköğretim, eden Eğitimi ve Spor, Akademik Personel, Öğrenciler. In this study, It is aimed to reveal by applying mixed method (quantitative and qualitative procedure), of students taking sports training at higher education degree, manner towards distance education and academic staffs' opinion towards distance education. It is opted for relational screening model as research design at quantitative procedure. As for qualitative procedure It is used meeting way and designed with phenomenology study.It is applied e-learning approach to scale (EÖYT), Treasurer (2012) is worked through and improved by Wilkinson and ark.(2010) to students taking sports training. By using SPSS 22.0 Package Software with the datas obtained, first of all normalcy test is made to see whether or not realize given normalcy hypotesis of EÖYT Scale and datas obtained and consequently parametric and non-parametric analyses are carried out.Academic staffs (N=20), on the other hand, working in sports training institutions are talked face to face. Anlyses of the datas obtained are runned by qualitative content process and output situation design, in other respects is made with QSRNVIVO-10 programme.At the manner of distance education of students taking sports training: at EÖYT scale and e-learning predisposition (EÖY) at subdimension gender factor, to e-learning predisposition (EÖY) sub-dimension at marital status meaningful differences are detected according to department factor of students get training. Toward academic stuffs' opinion, on the other hand, the fact come to exist that they must be taken education in detail about e-learning. As a consequence, according to the academic stuff and students 'opinion oriented e-learning It showed up a must that sports training institutions must provide training for both necessary equipment and background beside detailed training about distance education.Key Words: Distance Education, Sport Training, Higher Educatio n, Physical Education and Sport, Academic Staff, Students
Collections