Firma yaşı ve büyüklüğü, yönetici sosyal sermayesi ve firma itibarı arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevremizdeki firmalar incelendiğinde kimisi daha yaşlı ya da yeni, kimisi daha büyük ya da küçüktür. Bu firmalardan daha büyük ve yaşlı olanlarının diğerlerine kıyasla birtakım süreçleri daha başarılı yönettikleri düşünülebilir. Bu nedenle de hem iç paydaşların hem de dış paydaşların bu firmaları diğerlerine kıyasla daha olumlu algılamaya meyilli oldukları ifade edilebilir. Bu doğrultuda bu çalışmanın asıl sorusu daha büyük ve yaşlı örgütlerin daha yüksek itibara sahip olup olmadığıdır. Dahası kaynaklara daha kolay erişebilmek için firmaların de daha yüksek itibara sahip olmayı isteyeceği varsayımı ile çalışmanın ikinci araştırma konusu firmaların itibarlarını arttırmak için daha yüksek sosyal sermayeye sahip yöneticiler ile çalışıp çalışmadığıdır.Mevcut sorular dahilinde çalışmanın evrenini 2018'e ait İSO500 listesindeki firmalar oluşturmuş olup toplamda 208 firmanın tam verilerine erişilebilmiştir. Analizler sonucunda örgütsel büyüklük ile kurumsal itibar arasında anlamlı ve olumlu yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel yaş ve kurumsal itibar ilişkisi ve örgütsel büyüklük ve örgütsel yaş ile kurumsal itibar ilişkisinde yönetici sosyal sermayesinin düzenleyicilik etkisi için anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Büyüklük, Örgütsel Yaş, Sosyal Sermaye, Yönetici Sosyal Sermayesi, Kurumsal İtibar. If we examine the envorinment around us, we can see that some companies are older or younger and/or bigger or smaller. About that companies it can be said that they have managed certain process more successfully. Moreover theese companies may be percieved more positively from their stakeholders. In this regard, the main question of this study is whether larger and older organizations have higher reputations. Moreover, with the assumption of that businesses will want to have a higher reputation for easier access to resources, the second research subject is whether they select their senior executives with higher social capital to increase their reputation.Within the existing research questions, the population of the study has composed of the companies that was in the ISO500 list of 2018 and it has been fully reached 208 compaines datas. With the regards of analyses it can be said that there have positive relationship between organizational size and corporate reputation. On the other hand positive or negative relationships between organizational age and corporate reputation and besides moderation effect of executive social capital in the relation of organizational size and age with corporate reputation have been not detected.Key Words: Organizational Size, Organizational Age, Social Capital, Executive's Social Capital, Corporate Reputation.
Collections