Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimleriyle öğretim yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Elazığ il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerindeki eğitim kurumlarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ve öğretim yaklaşımlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, betimsel araştırma (tarama) yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerindeki eğitim kurumlarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem grup ise Elazığ il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerindeki eğitim kurumlarında görev yapan 279 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır.Elde edilen veriler, SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, standart sapma, ortalama, independent t-testi, one-way ANOVA, ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerin anlamlılık seviyesi ise p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ile öğretim yaklaşımlarına göre erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre yönelim ve yaklaşımlarının daha yüksek seviyede olduğu belirlenmiştir. Hedef yönelimi ölçeği ve alt boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılan korelasyon analizi sonucunda, ölçekle alt boyutları arasında orta düzeyde ve pozitif ilişki tespit edilmiştir. Öğretim yaklaşımları envanteri ve alt boyutları arasında, yüksek düzeyde ve pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmeye yönelik hedef yönelimi ölçeği ile öğretim yaklaşımları envanteri arasındaki korelasyon analizi sonucunda ise orta düzeyde ve pozitif bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Dersleri, Öğretmenler, ÖğretimYaklaĢımları, Öğretmeye Yönelik Hedef Yönelimi. This study is conducted with the teachers who work in educational institutions in national education directorate of Elazig to investigate the relationship between physical education and sports teachers' goal orientation and teaching approaches towards teaching.This study is conducted by using descriptive research (scanning) method. The target population of the study is the teachers who work as physical education and sports teacher in educational instituons in national education diroctorate of Elazığ. The sample group consists of 279 physical education and sports teachers working in educational institutions in Elazığ provincial and district national education directorates. Acquired data has been analysed via SPSS 22.0 packet program. Percentage, frequency, standard deviation, average, one way ANOVA, independent t-test and correlation analysis have been used on analysis of the data. Significance level has been supposed as p<0.05. As a result of the study, it was determined that male teachers had higher level of orientations and approaches than female teachers according to their target orientations and teaching approaches. As a result of correlation analysis which has been done with the aim of determining the relation between target tendency scale and sub-dimensions, it has been stated that there is a moderate and positive relationship between the scale and its sub-dimensions. It has been seen that there is a high level and positive relation between teaching approaches inventory and its sub-dimensions. Moreover there is a moderate and positive correlation between the goal orientations for teaching scale and teaching approaches inventory.Key words: Physical Education and Sports Classes, Teachers, TeachingApproaches, Goal Orientations for Teaching Scale.
Collections