Beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının ölçülmesi/Muş ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Muş Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, beden eğitimi öğretmenliği (BEÖ) mesleği hakkındaki görüşlerini ve öğretmenlik tutumlarının ne düzeyde olduğunu belirleyerek bu olgular arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 yılı içerisinde Muş ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise; gönüllülük esas alınarak tesadüfü yolla seçilen Muş Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan 181 beden eğitimi öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada ortaya konulan ve öngörülen modelin analiz ve testi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın Parametrik olması nedeniyle Anova Analizi ve T-Testi uygulanmıştır.Çalışma sonuçlarına göre; özellikle öğretmenliğin ilk ve son yıllarında mesleki kaygıların çok olduğu görüldü. Öğretmenliği 7-10 yıllık döneminde öğretmenlerin sevgi düzeyinin en yüksek kaygı düzeylerinin en düşük seviyede olduğu görüldü. Öğretmenlerin gelir düzeyinin öğretmen tutumlarında etkili olduğu hem sevgi hem de kaygı boyutunu etkilediği görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Öğretmenlik, Öğretim, Beden Eğitimi, Tutum, Mesleki Sevgi, Mesleki Kaygı. Measurement of Attitudes of Physical Education Teachers Towards Physical Education Teaching Profession/Sample of Muş ProvinceThe aim of this study is to determine whether there is a meaningful relationship between physical education and sports teachers working in Muş National Education Directorate and their opinions about physical education teacher (BEÖ) profession.The population of the study consists of physical education teachers working in Muş province in 2017-2018. The sample group of the research is; 181 physical education teachers working in Muş National Education Directorate, who were chosen by chance on the basis of volunteering. The study analyze and test the model proposed and proposed in the research. SPSS 22.0 package program was used. Because the study was parametric, Anova Analysis and T-Test were applied.According to the results of the study; especially in the first and last years of teaching, it was seen that there were a lot of professional concerns. In the period of 7-10 years of teaching, it was seen that the teachers' love level was highest and their anxiety levels were lowest. It was seen that the income level of the teachers was effective on the attitudes of the teachers and it affected both the love and anxiety dimensions. Key words: Teaching, Education, Physical Education, Attitude, Occupational Respect, Occupational Anxiety.
Collections