Öğretmenlerin öğretmen örgütlerine(Sendikalara) üye olmama nedenleri (Artvin ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Artvin ili merkez ilçesindeki okullarda çalışan öğretmenlerin sendikalara katılmama nedenlerini incelemek ve değerlendirmektir. Hemen hemen bütün meslek gruplarında olduğu gibi öğretmenlerinde bazı maksatlarla kurmuş oldukları meslek örgütleri bulunmaktadır. Bu mesleki örgütler sendikal faaliyetlerde bulunurlar ve üyelerinin taleplerine bu faaliyetlerle cevap vermeye çalışırlar. Bu bağlamda araştırmanın örneklemini Artvin ili merkez ilçesinde ilkokul, ortaokul ve lisede hizmet veren ve hiçbir sendikaya üye olmayan 108 öğretmen araştırma kapsamına alınmıştır. Daha önce geçerliliği, güvenirliği yapılmış bir anket yardımıyla öğretmenlerin sendikalara üye olmama nedenleri araştırılmıştır. Bu anket Sendikalardan Kaynaklanan Problemler, Sosyal Problemler, Öğretmenlerden Kaynaklanan Problemler olarak üç alt boyut şeklinde hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuca göre öğretmenler en çok sosyal problemlerden ( = 3,47) dolayı sendikalara üye olmamaktadır. Araştırma ölçek sorularından en çok puanı `Bazı kişilerin makam sahibi olduğu, diğerlerinin geri planda kaldığı kurumlar ( =3,62),` ile `Değişen siyasi iktidar ve düşüncelere göre sendikaların görüşü, üye sayısı, aktiviteleri de değişmektedir ( =3,62)` olduğu görülmektedir. Aynı zamanda araştırmada sosyodemografik değişkenlerle ölçek alt boyutları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmektedir (p=0.05). Sendikaların gerekli bir oluşum olduğunu düşünenlerin oranının ve sosyal problemler alt boyut ortalamasının yüksek olması sendikaların yapısal ve eylemsel bazda kendilerini değiştirmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Örgüt, Öğretmen, Mesleki Örgüt The purpose of this study is to examine and evaluate the reasons why teachers working in schools in the provincial center of Artvin province do not join the union. Almost all occupational groups have been helped and their teachers have established some professional associations with their masters. These professional organizations will be engaged in trade union activities and try to respond to the demands of their members with these activities. In this context, the sample of the research was included in the study of 108 non-member teachers who served and did not send primary, secondary and high school in the province of Artvin. Previously, the validity, reliability and questionnaires were used to investigate the reasons for teachers' union membership. This questionnaire is Social Problems, Teachers. It is prepared in three dimensions.According to the results obtained from the research, teachers are not members of union members because of social problems ( = 3,47). According to the changing political power and thought, the opinions of the unions, the number of members and the activities are changing ( = 3,62) `with the institutions with the others ( = 3,62) . At the same time, there was no significant relationship between sociodemographic variables and scale subscales in the study (p = 0.05). The proportion of those who think that unions are a necessary formation and the high level of social problems sub-dimension suggest that unions need to change themselves on a structural and operational basis.Key Words: Organization, Teacher, Occupational Organization
Collections