Osmanlı coğrafyasında Farsça öğretimiyle meşgul olan şahsiyetler –XIX. ve XX. yüzyıl-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Farsça, Anadolu Selçukluları zamanında yazışma dili olarak kullanılmış; Osmanlılar zamanında da edebiyat dili olarak her zaman büyük ilgi görmüştür. Başta Osmanlı sultanları ve şehzadeleri olmak üzere dönemin ünlü şair ve yazar¬ları, çeşitli alanlarda Farsça eserler vermişler¬dir. Gerek Türk tarihinin gerek klasik Türk edebiyatının bazı önemli kaynakları da Farsça yazılmıştır. Bu çalışmada Osmanlı döneminde XIX. ve XX. Yüzyılda Farsça öğretimiyle meşgul olan şahsiyetlerin hayatları ve eserleri ayrıntılı bir şekilde incelenerek bir araya getirilmesi hedeflenmiştir.Çalışma giriş ve iki bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde Osmanlı'daki eğitim kurumlarına değinilerekbu kurumlarda Farsçaya verilen önemden bahsedilmiştir. Birinci bölümde, XIX. yüzyılda Osmanlı'da Farsça öğretimiyle meşgul olan şahsiyetlere değinilmiş; Farsça öğretimine dair verdikleri eserlerden bahsedilmiştir. İkinci bölümde de XX. yüzyılda Osmanlı'da Farsça öğretimiyle meşgul olan şahsiyetlere değinilerek, Farsça öğretimine dair vermiş oldukları eserlerden bahsedilmiştir.Anahtar Sözcükler: Farsça, XIX. ve XX. Yüzyıl, Osmanlı, Eğitim. Persian was used as a correspondence language during the time of the Anatolian Seljuks and always attracted great attention as a literary language during the Ottoman period. Famous poets and writers of the period, especially Ottoman sultans and princes, gave Persian works in various fields. Some important sources of both Turkish history and classical Turkish literature are also written in Persian.In this study, it is aimed to bring together the lives and works of the persons who are engaged in Persian education in detail. The study consists of two chapters and the introduction.In the introduction, the educational institutions of the Ottoman Empire were mentioned and the importance given to the Persian language was mentioned in these institutions. In the first chapter,XIXthcentury mentioned the figures who were engaged in teaching Persian language and mentioned the works they gave about teaching Persian language.In the second part, XXth century referring to the figures who are engaged in teaching Persian in Persia, and mentioning their works on Persian teaching.Keywords: Persian, XIXth and XXth century, Ottoman, Education.
Collections