Ortaokul öğrencilerinin başarı yönelimleri ile İngilizceye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin başarı yönelimleri ile İngilizceye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Kırıkkale il merkezindeki farklı sosyo-ekonomik statülerde olan 7 farklı ortaokuldan rastgele seçilmiş 560 tane ortaokul öğrencisinin katılımıyla yürütülmüştür. Veriler `İngilizceye Yönelik Tutum Ölçeği` ve `Başarı Yönelimleri Ölçeği` ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiş, veri analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü ANOVA, Tukey testi, regresyon ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularında, hem cinsiyet hem de sınıf düzeyleri faktörü ile İngilizceye yönelik tutum ölçeğinin alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Buna göre, kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre ve 5-6.sınıf öğrencilerinin 7-8.sınıf öğrencilerine göre İngilizceye yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Başarı yönelimleri ölçeğinin öğrenme kaçınma, öğrenme yaklaşma ve performans yaklaşma yönelimi alt boyutları ile cinsiyet faktörü arasında da anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Bu ilişkinin kız öğrenciler lehine olduğu görülmüştür. Başarı yönelimleri ölçeğinin performans kaçınma yönelimi alt boyutu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Başarı yönelimleri ölçeğinin alt boyutları ile sınıf düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde ise, sınıf düzeyleri ile sadece öğrenme yaklaşma yönelimi alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna göre, 5-6.sınıf öğrencilerinin 7-8.sınıf öğrencilerine göre daha fazla öğrenme yaklaşma yöneliminde olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Eğitimi, İngilizceye Yönelik Tutum, Başarı Yönelimleri. In this research, it was aimed to investigate the relationship between secondary school students` achievement goal orientations and their attitudes toward English.The research was performed with the participation of 560 secondary school students of seven secondary school chosen randomly from different socio-economic areas in the centre of Kırıkkale in the second term of 2016-2017 academic year. The data was acquired with the `Attitudes Scale Towards English` and the `2x2 Achievement Goal Orientations Scale`. The data were analized by using SPSS and in the analysis research data arithmetic mean, Standard deviation, t-test, one way ANOVA, Tukey test, regression and correlation were used.Findings of this research indicates that the relationship between attitudes toward English and the gender and the class level is meaningful. When compared with the boys, girls have more positive attitudes. Also when compared with 7th and 8th grade students, 5th and 6th grade students have more positive attitudes toward English. Moreover, the relationship between mastery-approach, mastery-avoidance and performance-approach goal orientations and the gender is meaningful. This meaningfulness is in favor of girls. Findings show that there is no relationship between performance-avoidance goal orientations and the gender. The results of analysis of the relationship between achievement goal orientations and the class levels shows that there is meaningfulness just between mastery-approach goal orientations and the class levels. When compared with 7th and 8th grade students, 5th and 6th grade students have more mastery-approach goal orientations.Key Words: Foreign Language Education, Attitudes Toward English, Achievement Goal Orientations.
Collections