Yazma becerisinin geliştirilmesinde web2.0 araçlarının kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ile web2.0 araçlarını ilişkilendirilerek öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla modele uygun bir web2.0 aracı seçilerek çizgi roman yazma çalışması yapılması sağlanmıştır. Yapılan yazma çalışmasında öğrencilerin fantastik metin, bilgilendirici metin, deyim ve atasözleri türlerini Türkçe dersi 7. Sınıf kazanımlarıyla ilişkilendirilerek oluşturması sağlanmaya çalışılmış; web2.0 aracının kazanımların kazandırılması açısından sürece etkisi gözlemlenmiştir. Eylem araştırması, eğitim sisteminin öğrenciler için iyileştirilmesi üzerine yapılan araştırmalarda kullanılan bir desendir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan eylem araştırması ile desenlenen bu araştırmada öğrencilerin okul içi ve dışındaki yaşantılarında teknoloji kullanımından ve veri üretim kolaylığı ve pratikliğinden faydalanarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek web2.0 aracı vasıtasıyla öğrenme, uygulama ve ürün ortaya çıkarma başarısını arttırmak hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda bir öğretmen ve 24 öğrenci bulunmaktadır. Bu çalışmada amaçlı örneklem tekniklerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır araştırmanın amacı ve araştırmacının beklentileri göz önünde bulundurularak belirlenen ölçütler; araştırmacının Türkçe öğretmeni olarak derse girdiği sınıflar, araştırmacının dersine girdiği sınıflarda yazma ve yazarlık becerileri konusunda ağırlıklı olarak sorun yaşayan öğrenciler ve veliler tarafından izin verilen öğrenciler olarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlüğü, öğrenci etkinlik dosyası ve öğretmen gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler hem betimsel hem içerik analizi tekniği ile değerlendirilip çözümlenmiştir. Araştırma verilerine göre Türkçe dersi ile web2.0 araçlarının ilişkilendirilmesi gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. Konuya ilişkin veri araçlarından alınan bulgulardan web2.0 aracının kazanımların verilmesi, öğrencinin kendini iyi hissettiği bir ortam oluşturması, sürecin öğretmenler tarafından rahatlıkla takip edilebilmesi konularında verimli bir eğitim öğretim süreci yarattığı görülmüştür. The aim of this study is to improve secondary school 7th grade students' writing skills by integrating Turkish language course with Web 2.0 tools. To attain this goal, in line with the model, a Web 2.0 tool is selected and the students are asked to do comic strip writing activity. In this writing study, the students form fantastic text, informative text, idioms and proverbs types by integrating with the learning outcomes of Turkish course; the effect of the Web. 2.0 tools has been observed in terms of achieving these outcomes. The action research is a design used in the studies on the improvement of education system for the students. Designed with the action research of the qualitative research methods, the present study is carried out by utilising students' technology usage and data production ease of use and practicality in and out of the school lives. By advancing students' creative thinking skills, it is aimed at improving their success in learning, practicing, producing a product by means of the Web 2.0 tool. The study group of the research consists of a teacher and 24 students. The criterion sampling technique of the purposive sampling techniques is used in this study. The criteria determined by considering the objectives of the research and the researcher's expectations are as follows: the classes in which the researcher lectures as a Turkish teacher, the students who mainly have problems in writing and writingship skills in these classes and the students who are allowed to participate in this study by their parents.The data collection tools are semi-structured interview form, student journal, students' portfolios, and teacher observation form in this study. The collected data are analysed and interpreted through both descriptive and content analysis techniques.The results of the study reveal that the Turkish course should be integrated with Web 2.0 tools. According to the findings obtained from the data tools, it has been observed that the Web 2.0 tools creates a productive education procedure in terms of making the students feel good, and enabling the training process to be easily followed by the teachers.
Collections