Ortaöğretim öğrencilerinin şiddetin nedenleri ve önlenmesine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Edirne ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin şiddetin nedenleri ve önlenmesine ilişkin görüşlerini incelemektir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmada çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Edirne'de fen lisesi, sosyal bilimler lisesi ve anadolu lisesinde öğrenim göre 540 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama ile 500 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerinin cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, ailedeki kişi sayısı, kardeş sayısı, anne-baba öğrenim durumları, ailenin aylık gelir durumu, günlük televizyon izleme süresi, televizyonda en çok izlenilen program türü ve interneti kullanma amacı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak Akova, Yiğit ve Ergin (2019) tarafından ortaokul ve daha üst düzeylerdeki öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanan ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılan ölçek kullanılmıştır. Ölçek 5'li likert tipi 31 sorudan ve 6 faktörden oluşmuştur.Elde edilen veriler SPSS analiz programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca araştırmanın bağımsız değişken verileri öğrencinin ve ailesinin demografik özelliklerini saptamaya yönelik 11 soruluk anket ile toplanmıştır.Araştırma sonucuna göre, şiddete en çok psikolojik kaynaklı nedenler yol açarken medya kaynaklı nedenler daha az etki etmektedir. Şiddetin önlenmesinde ise, en önemli görev aileye, okula ve medyaya düşmektedir. The aim of the research is to observe the high school students' views in Edirne about the reasons of the violence and the prevention of the violence. This research planned in the model of scanning consists of 540 students who study in Science High School, Social Studies High School and Anatolian High School in Edirne in 2018-2019 education year. With this research 500 students are reached. In this research, it is observed that whether the students' views differ or not according to the gender, the school type, the class level, the number of the family members and siblings, the education level of the parents, the monthly income of the family, the daily time period of watching Tv, the mostly watched programme type on Tv and the aim of the using the net. As the means of data collection, the scale, that is prepared to apply to the students in the secondary school and over levels and of which validity and reliability studies are made, is used by Akova, Yiğit and Ergin ( 2019). The scale is a 5 point likert scale that consists of 31 questions and 6 factors. The collected datas are analysed with the SPSS analysis programme. Moreover, the independent variable datas of the research are collected with the questionnaire including 11 questions that determine the demographic features of the student and his/her family. According to the research result, while the psychological causes lead to the violence most, the media-driven causes effect it less. The most important duty to prevent the violence is on the family, the school and the media.
Collections