21.yy becerileri bağlamında okul yöneticilerinin değişen rollerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin yeni yüzyılda değişen rollerini, 21.yy becerileri bağlamında; `Öğrenme ve Yenilik Becerileri`, `Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri` ve `Yaşam ve Kariyer Becerileri` boyutlarında öğretmen görüşlerine dayanarak incelemektir. Bu araştırmada, araştırma yöntemleri kapsamında temel desen, veri toplama ve analiz teknikleri aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ilinde yer alan okullarda görevli 23 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir.Araştırmanın, genel amacı doğrultusunda katılımcılara 21. yüzyıl becerileri bağlamında okul yöneticilerinin değişen rollerine ilişkin sorular yöneltilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen bulgular 21. yüzyıl becerilerine sahip olan yöneticilerin eğitim öğretim süreçlerinde daha etkili ve başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Okulun, öğretmenlerin ve dolayısıyla öğrencilerin başarısıyla okul yöneticilerinin yönetim şekli ve eğitim öğretimde aktif rol almaları arasında belirgin bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Okul yöneticilerinin problem çözme, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık becerilerinin gelişmiş olmasının, okula çevreden gelecek olan yardımların artmasını, okulun tercih edilen ve veliler ve çevre kurumlar tarafından desteklenen bir kurum olmasını sağlayacağı belirtilmektedir. Bulgular, okul yöneticilerinin bilgi, medya ve iletişim teknolojileri becerilerini okul yönetiminde kullanmalarının 21. yüzyıl teknoloji dünyasında öneminin büyük olduğunu göstermektedir. Teknolojiyi okul iş ve işlemleri için kullanan okul yöneticilerinin zamandan tasarruf edeceği, böylece okuldaki diğer problemlerle daha yakından ilgilenebileceği belirtilmiştir. Okul yöneticilerinin okullarında liderlik becerileri göstermelerinin okullardaki öğretmenler üzerinde olumlu etkisinin olduğu ifade edilmiştir. Girişken ve sorumluluk alan okul yöneticileriyle çalışmanın öğretmenlerde güven duygusu oluşturacağı anlaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından 21. yüzyıl becerilerine sahip okul yöneticilerinin yönetimde daha başarılı olduğu ve bu başarının okul başarısına da yansıdığı bu nedenle, okul yöneticiliği sınavlarında 21. yüzyıl becerilerini tespit etmeye yönelik soruların olmasına ve mülakatlarda bu becerilere dikkat edilmesine; daha sonraki süreçlerde de hizmet içi eğitimlerle desteklenmelerine ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to evaluate the changing roles of school managers in the new century in context of 21st century skills and in terms of `Learning And Innovation Skills`, `Information, Media And Technology Skills` and `Life, And Career Skills` based on teachers opinions. This study has been carried out through basic design and data collecting and analyzing technics which are within qualitative research methods. The participants of the study consist of 23 teachers working in İstanbul province. The research data has been obtained by the way of semi-structured interviews.In accordance with the study's purpose, questions regarding which 21st century skills does the school managers have, the importance of school managers having these skills and contributions of these skills to management were asked participants. The data obtained at the end of the interviews has been subjected to content analysis method. The findings show that school managers who has 21st century skills are more effective and successful in process of education. It is found out that there is a evident relationship between succcess of school, teachers and students and management styles of the managers and active roles of managers in educations. The interviewees have noted that improvement of critical thinking, communication, collaboration and creativity skills provide to increase og helps from surroundings, make the school be preferred and supported by the parents of students. Findings show that it is very important for school managers to use information, media and technology skills in management. It has been stated that school managers who use technnology for the school works and processes will save the time thus they will be able to pay attention to the other problems at school. In the study, teachers have stated that school managers show leadership skills has a possitive effect on teachers at school. In the light of the findings obtained, working with sociable and responsible managers creates sense of trust in teachers.This study shows that school managers who have 21st century skills are more successful at management and this success reflects on school success; therefore there is a need for questions to identfiy 21st century skills at school management exams and also in later processes school managers need to be supported with in service training.
Collections