Franz Liszt`in transcendental etütlerinin teknik ve icra yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik dilinde etüt kelimesi, çalma tekniğini geliştirmek, ilerletmek ve belirli zorlukları aşmak için yazılmış çalışmalar için kullanılır. 18. yüzyılda piyanonun gelişmesi ile günümüze ulaşan pek çok etüt yazılmıştır. F. Liszt; geleneksel etüt yazım kuralları dışında, üst düzey etütler bestelemiş; çalma tekniğini geliştirmek ve ilerletmek için kullanılan etütleri, konser eseri düzeyine yükseltmiş ve virtüöz seviyesinde etütler yazmıştır. Bu tez çalışmasında, F. Liszt'in Transcendental Etütlerinden Paysage, Mazeppa ve Feux Follets betimsel, tematik ve form açısından incelenerek, ileri düzey piyanistlik becerileri elde etmeyi hedeflemiş piyanistler için karşılaşılabilecekleri zorlukları, örneklerle açıklayarak kolay anlaşılması amaçlanmış ve kaynak oluşturmak için yaşadığı dönem incelenmiştir. Ayrıca, F. Liszt'in Transcendental Etütlerinden 3 numaralı etütü Paysage, nadir kullanılması sebebiyle öğretim üyelerinin görüşlerine göre incelenmiştir. Paysage'in piyano eğitiminde kullanılabilirliği, ileri düzey teknik piyano çalma becerilerine olan katkısı ve piyano eğitiminde kullanılma durumu ile ilgili yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmıştır. Görüşmeler, üniversitelerdeki Devlet Konservatuarı Piyano Anasanat Dalında görevli 8 öğretim üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen cevaplar NVivo11 Nitel Veri Analizi Programı ile analiz edilmiştir. Her soruya ilişkin kodlar ve temalar elde edilmiştir. Paysage Etütün piyano eğitimi süresince teknik ve ritmik katkıları tespit edilmiş ve teknik çalışmaların öğretiminde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Etude means in music language, is written to improve and advance technique and to overcome obstacles. Evolution of piano in 18th century allowed to create countless etudes. F. Liszt who is well-known by his virtuosity, has composed multiple etudes of advance level and change etude word from exercising piano skills to a concert level piece or work. In this thesis, Paysage, Mazeppa and Feux Follets from F. Liszt's Transcendental Etudes have been analised in terms of descriptions, thematics and forms to solidify the obstacles to help pianists, who aim to reach an advanced level and to point a source the time period he lived in and his life has been examined. On the other hand, there is information about F. Liszt's Transcendental Etudes No: 3 Paysage. There are semi-structured interview questions about this etude's usebility in piano education. These questions have been used in interviews with 8 lecturers working in State Universities Conservatory Piano Department. The information obtained by the interviews have been analyzed with NVivo11 Qualiative Data Analysis Program. The code and theme for every question has been obtained. Based on the data obtained, F. Liszt's Transcendental Etudes Paysage Etude has been proven to improve rhytmic and technic qualities throughout piano education. And it has been approved to the usage in technical works.
Collections