Liselerde yürütülen erasmus+ projelerinin proje döngüsü yönetimine göre değerlendirilmesi (Edirne ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ programı kapsamında liselerde yürütülmekte olan Avrupa Birliği projelerinin, bu projelere katılan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Farklı araştırma yaklaşımlarını bir arada kullanarak desenlenen bu araştırmada, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeye çalıştığı için tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde Edirne il merkezi ve ilçelerde MEB'e bağlı okullarda görev yapmakta olan ve Erasmus+ Programı altında koordinatör ya da ortak olarak yürütülen bir projede aktif olarak görev almış toplam 120 kişi (62 kadın, 58 erkek) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen proje döngüsü yönetimi değerlendirme anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan veriler SPSS programı yardımıyla betimsel istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmeler yoluyla elde edilen veriler ise betimsel analize tabi tutulmuş, kodlar ve temalar oluşturularak rapor edilmiştir. Elde edilen sonuçlar:•Proje döngüsü yönetimi genel puanı ile alt boyutlarına yönelik puanların Türk ve Yabancı katılımcılar açısından istatistiki olarak farklılaştığını,•Proje fikrinin belirlenmesi alt boyutuna ilişkin; öğrenci seçiminde net olmayan kriterlerin olduğunu, •Analiz boyutuna ilişkin; projelerin başarı hedeflerini ulaşmada SWOT analizinin etkin bir teknik olduğunu, okullardaki teknolojinin güçlü yön olduğunu, Türk öğretmenlerin yabancı dil yetersizliğinin zayıf bir yön ve tehdit eden bir yön olduğunu, Erasmus+ programının fırsat olduğunu,•Planlama boyutuna ilişkin; planlamaların genelde proje içeriği ve faaliyetlerine, proje ekibine ve proje güçlendirme faaliyetlerine yönelik olduğu, •Bütçe boyutuna ilişkin; bütçenin önemli bir motivasyon kaynağı olduğunu,•Uygulama boyutuna ilişkin; projenin başarısı için proje ekibine yönelik ve ulusal ajans ile koordinasyonun sağlanmasının önemli olduğunu, proje ile birlikte farklı kültürlerin entegrasyonunun sağlandığı, projenin sonuçlarının yaygınlaştırılması ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasının gerekli olduğunu,•İzleme ve değerlendirme boyutuna ilişkin, Türkiye'ye yönelik projelerde dış ülkelerden önyargıların varlığının olduğunu ortaya koymaktadır. Proje ekibinin oluşturulması en çok eleştiri alan konulardan biri olduğundan, ekipte yer alan kişilerin seçiminde şeffaf ve objektif ölçütlerin oluşturulması birçok ön yargıyı ve eleştiriyi ortadan kaldıracaktır. Bu bağlamda, okul içinde etkin bir iletişim sürecinin ve objektif kriterlerin oluşturulması önerilebilir. Bunun yanında, gerek ekip için gerekse ekipler arası (Türk – yabancı) ve Ulusal ajansla olan işbirliği projenin başarısı için kritik düzeyde önemli olduğundan bu işbirliğinin ortak sorumluluk ve etkin bir iletişim ağı kurularak sağlanması gerekmektedir. Projelere katılacak olan öğrenci ve öğretmenlerin ülke ziyaretleri öncesinde hazırlanmaları ve kurumları tarafından hazırlık çalışmalarına destek verilmesi sağlanmalıdır The purpose of the study is to assess the EU projects coordinated and undertaken in high schools under the scope of Erasmus+ program based upon teacher and administrators' perspective. The working group consists of 120 participants from Edirne and districs (62 women and 58 men) who worked actively in any projects under Erasmus+ Program as coordinator or partner in the spring term in 2016-2017 Academic Year. As for data collection instrument, project cycle management assessment questionnaire which was prepared by the researcher and semi-structure interview schedule were used. Quantitative data collected via questionnaire were analyzed using descriptive and inferential statistics by the help of SPSS. Qualitative data were subjected to contend analysis and reported by establishing codes and themes. The result of the study indicated that:•Participants' assessment of projects cycle management in general and its dimensions differed significantly in terms of nationality,•As for identification of projects idea dimension; there were no clear criteria for student selection,•As for analysis dimension; SWOT was considered to be an effective technique for achieving the projects aims; strength of the projects was technology in schools, weakness of the projects was language inadequacy of Turkish participants in English, threat of the projects was language inadequacy and opportunity of the projects was Erasmus+,•As or planning dimension; planning in the projects were mainly for project content and activities, project team and project strengthening activities,•As for financing dimension; financing was the main motivational source of the participants,•As for implementation dimension; establishing coordination among project team and with national agency was critically important for success of the project, projects enabled cultural integration, dissemination and sustainability of the project results were needed,•As for monitoring and evaluation dimension; there was an pre-judgement toward our country by other countries in projects.Since the foundation of the project team is one of the most critical issues, the establishment of transparent and objective criteria for the selection of the participants involved in the team will eliminate many prejudices and criticisms. In this context, an effective communication process and objective criteria can be proposed within the school. In addition, since the cooperation between the team and between the teams (Turkish - foreign) and the National Agency is critical for the success of the project, this cooperation should be ensured by establishing a joint responsibility and effective communication network. The students and teachers who will participate in the projects should be prepared before the country visits and their institutions should be supported for the preparatory work..
Collections